AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.370

Bilen blästrad vid rödljus.

Sida 3 av 3
delorian: Hur har det gått med FB?
Det vart ingenting med detta.
Så dom ansåg inte att stenskotten var ersättningsbar skada?

Inte ens på din egen vagnskadeförsäkring?

Har dom sett bilen?
Jag har inte vagnskada tyvärr.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej. Det här rådet kommer från en försäkringsförmedlare och van bilägare sedan nästan 20 år.

Du har reg.numret och hans personuppgifter. Ta kontakt med honom och förklara vad som hänt "Du stod och spann med bakdäcken i den och den bilkön vid den och den tiden så det sprätte grus på min bil och orsakade repor. Han kommer inte förneka det.

Fråga om det var han som körde bilen och vidare frågor som kan komma upp.

Förklara för honom att du därför vill fylla i en skadeanmälan pga repor på lacken och att du vill träffa honom.

Förklara också att du annars kan överväga att ringa polisen. Oavsett om du får ersättning eller om det inte ens är ersättningsbart så skall ju försäkringsbolaget ha möjlighet att utreda det.

Alexander
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ni övriga har ju för övrigt helt rätt i att det inte är säkert att det är ersättningsbart, men i vilket fall som helst så skall ju försäkringsbolaget ha möjlighet att utreda det på ett korrekt sätt.

Alexander
Det fanns inga kontaktuppgifter nånstans.

By the way var ute hos min mek häromdan , en av hans anställda kommer altid förbi och tittar på min bil även m det inte är han som jobbar på den.

"verkar som du fått ett stenskott där" ....så visst syns det.
Det är för sent att göra nåt åt saken nu.
Du behöver inga kontaktuppgifter, skicka in en skadeanmälan med beskrivning av händelseförloppet, regnr o beskrivning av bilen samt ev vittnen. Sedan kontaktar försbolaget motparten.
Jag gjorde så när jag fick backspegeln påkörd av en brödbil.
Har tyvärr inga vittnen till händelsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.