|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken säger: är det alltid gps-antenn i hajfenan. Var sitter i så fall anslutningen? Typ av anslutning? Tanken är att koppla den till en eftermonterad mottagare och vidare via bt till nav-enhet, typ telefon eller pda. | |
| Gissningsvis bakom klädseln på en av cstolparna, det sitter massa skit som har att göra med antenner där på E38an i alla fall. | |
|
På mn e38 är "hajfenan" mobiltelefonantennerna.... /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Kollar du på RealOEM så är det olika artikelnummer för takantennen beroende på om bilen har navi/naviförberedelse eller inte. Så den logiska slutsatsen måste vara att du inte har GPS-antenn om du inte har utrustningskod S6UFA - Navigations-förberedelse. /BeroT |
|
|
Hur mycket plats är det inne i hajfenan? Någon som kollat detta? M.a.o. kan man pilla in en aktiv antenn i den? |
|
| under hajfenan finns det en till mindre typ hajfena ett kretskort som är skyddad av en transparant plast skydd,lackade taket på min e60 fick skära bort hajfenan med rakblad sen sitter krets koret fastskruvat med en torxskruv jag har färdraget kabel till gps antenen men kretskortet hade inte kontakten så jag passade på att bytta ut den ( för eventulla framtida behov ) innan bmw limad fast hajfenan med rutlim på tacket igen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.