|
|
|
|---|---|
|
Har en kenwood kdc-306G och har tänkt plocka i en baslåda med slutsteg. Men nu är det så att jag redan har ett slutsteg sóm driver mina 6*9:or. Och så klart va det bara en lågnivå utgång på stereon :( Kan man på nått sätt koppla in steget som driver 6*9:orna på bakhögtalar-utgångarna på stereon? Vill koppla in subwoofer steget på lågnivå utgången. | |
|
Du kan köpa en transformator som omvandlar högnivå till lågnivå. Bör nog lösa något, förmodar jag. Titta på mds.se eller brl.se |
|
|
Köp en "linedriver" som höjer spänningen på lågnivån, då kan du bara förgrena den till båda stegen. kan gå direkt från huvudenheten om du har tur... |
|
|
Varför inte ett aktivt delningsfilter. Då kan du få respektive högtalare att låta bättre (6x9:orna sliper den lägsta basen och basen slipper mellanregister och diskant). Om inte slutsteget till suben har ett delningsfilter i sig, bör du ändå ha ett delningsfilter.... Mvh |
|
|
där finns en spliter som man sätter vid stegen som som delar lågnivån typ den som heter dsk-12 kostar 80:- Länk det fanns en på brl som var billiigare lycka till |
|
|
Tack för alla tips :) Nu löser det sig nog! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.