AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.574

slut på ström e39 -97 låst.

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hej. grannen och min jobbarkompis har fått totalt haveri på batteriet. låset i dörren fungerar inte och inte heller bakluckan. fjärrlås på den.

hur öppnar man smidigast huv/baklucka/dörr/ar utan att hä sönder något?

bilen står väll inte så illa till, men han behöver den i jobbet. lite kallt åt han att åka 125cc i 25-30 - grader.... vi har olika jobbtider så kan inte samåka.

jag har tillstånd att öppna bilen om jag inte förstör något. har tillgång till en mängd olika verktyg.

BMW ownz
Colafant
Vet inte hur sidobinkersen ser ut på en e39, men när min gamla bil ( 535 e34) fick slut på sprutt så skruvade vi av sidoblinkersen och skarvade sladdarna där ifrån, de gick skitfint :)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
aha! visste inte att man kunde ladda bakvägen via blinkersen. trodde de var reläbelastat och stopp för + in.

BMW ownz
Colafant
Inte på den gamla i alla fall..?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
vet inte. ska prova imorgon for vi se om den vaknar till liv och kanske börjar larma eller nått :)

BMW ownz
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det funkar om blinkersen har konstant +12v och ljusmodulen blinkar genom att jorda den. Men det låter ju bakvänt. Ett säkert kort är att krypa under bilen och ladda på +12v genomföringen till startmotorn. Den sitter strax bakom torpedväggen i början av kardantunneln på vänster sida har jag för mig.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
förresten varför går det inte att låsa upp dörren med nyckeln? Det finns ett nödöppningsläge, man vrider nyckeln lite extra typ. Nån annan kanske vet mer.
Ad
21
Administr8or
BMW X6 50i -08
Om bilen har dragkrok så kan man köra in 12v där för att sedan låsa upp den.
Ganska vanlig metod bland bilbärgare tydligen, men det kräver som sagt att man har krok.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tack för tipsen!! han var ner själv och brottades med låset, och till slut gick dörren upp! de verkar kärvt!
han fick knyta ihop bakdörrarna en gång för de studsade upp igen.
låset i dörren har inte fungerat.
bakluckans lås går inte.

mini på stickan med olja
fattades 4L glykol.

har laddat batteriet, fyllt på vatten och luftat åt han så förhoppningsvis ska bilen gå ett tag till.....

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.