|
|
|
|---|---|
| Min BMW går fantastiskt... när den väl startar! Endera startar den perfekt eller också klickar det bara. Har köpt nytt batteri och trodde att problemet skulle vara löst men icke! Det klickar mest när det är kallt men det händer ibland även när det är varmt. Tacksam för tips vad det kan vara! | |
| Hade liknande problem med min 323a. Började då att bara vrida om nyckeln så alla lampor tändes. Väntade någon sekund i det läget för att sedan dra hela vägen. Vad felet på min var vet i tusan men det funkade iaf :) | |
|
Kan det vara någon av kablarna som är fäst på startmotorn som jävlas. Menar om du skruvar loss alla och på med dem igen. Få lite bättre kontakt Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Låter som kolen i startmotorn håller på att ta slut. | |
|
Ställer mig i Clintans ringhörna. Hade en Volvo som gjorde sådär. Hade den stått ute en natt så kunde den vara helt stendöd ibland, men ibland startade den fint. Alla lampor lös alltid på instrumentpanelen och all övrig el funkade i bilen, men startmotorn reagerade inte alls. Hade man däremot fått igång skräpet och kört den lite så brukade den starta hur många gånger som helst sedan och funka bra resten av dagen. Men fick den stå ett dygn så var det lögn i helvete. Gärna om det varit kallt/fuktigt ute, då var den skitdum. Polaren garvade och körde ner en skruvmejsel under huven, och startade bilen när jag stod bredvid med nyckeln i handen... Han sa: "100 på att det är oxid på snablarna!" Koppla bort bort batteripolerna, in under bilen och ta bort anslutningarna på startmotorn. Gnussa med stålborste eller smärgelduk på anslutningsytorna, på startmotorn, på med lite lämpligt fett och tillbaks med allt. Tog 10 minuter att göra och bilen strulade aldrig mer. Inte med det där iallafall. |
|
|
Håller med dig Kap eftersom den startar ibland och ibland inte. Hade det vart kol och sådant hade den vart död hela tiden. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Hade liknade problem med min 325a (e36) och då var det helt enkelt tändningslåset som var inne på sista versen, bytte detta och felet var borta. kostade en slant då jag ville bibehålla en uppsättning nycklar och då beställde ett nytt lås från fabrik som tillverkades efter min nyckel. Jag gjorde dock som Kap föreslår i sitt inlägg innan jag bytte låset då det är ett mycket billigare alternativ som är lika troligt. P.S. du har inte nån sopig imobilizer som kan ha med saken att göra? även detta hade jag i min bil, den bytte jag första veckan efter jag blivit galen på dess sopiga funktion. |
|
|
Hej! Jag hade liknande problem med min Bmw E46 320 i somras. Ibland vägrade den starta, ibland hände inget när jag vred på nyckeln, ibland klickade det till bara, ibland gick den bara på startmotorn och ibland gick den hur bra som helst. Jag fick byta ena kamaxelgivaren (inte den som sitter närmast kylaren, utan den andra) samt fick jag byta vevaxelgivaren.. Sen gick den hur bra som helst! Hoppas du får ordning på bilen! Mvh Henrik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.