AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.332

Kombi eller inte?

Ma
8
Mattiaaas
Ingen, men vill ha!
Tjena!
Har nu bestämt mig helt och letar efter framtids bilen!
Det jag siktat in mig på är e36 serien, antinge 323/325/328.
Om man tittar närmare in på 328 serien kombi varationer ligger dom lite längre ner i priserna än sedan varationerna, och det gillas ju alltid (Y)
Men, tappar man någon stor effekt, (som man verkligen känner skillnad av) så som i väghållning och accerlation!
Detta prioriteras långt framför ekonomi, sparar hellre längre lite längre och tar en sedan/coupé!
Tacksam för svar!
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Accelerationen skiljer 0,1 sekunder vilket för dig som vanlig person är helt försumbart. Effekten är densamma oavsett sedan eller touring, de e samma motorer som sitter i bilarna.
Väghållning, effekter osv skiljer inte om du jämför med samma utrustning.

Du tycks vara väghållningsinriktad, effektinriktad. Varför kollar du på Touring förresten? Köp en coupé så har du vad du söker tror jag.

"Riktiga män kör diesel"
Ma
8
Mattiaaas
Ingen, men vill ha!
Tittar på touring då den rymmer mycket och kommer att arbeta som elektriker inom en snar framtid och den rymmer mycket mer och är även mer passagerar vänlig, men sedan lutar mer åt mitt håll då jag tycker touringen är ganska ful.
Självklart är jag inriktad på dom två sakerna, dom två som gör körglädjen för mig =)
Tror ni touring har gått snällare än sedanerna och coupérna?

ha
395
haknil
330 Xi 02
hej
Skillnaden är marginell.Jag kör 330 Xi och den skall gå på 6,8 sek vill jag minnas med manuell låda.
Sedanen skall klara 6,6 enl.BMW.Jag har klockat min på 6,7,men som skrivet det är ytterst maginellt.
En 320 ligger väl kanske en ellar annan sekund efter?Men so what?
HN

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag tror Mpaket eller inte ger större skilland i känsla än någon tiondel hit eller dit. En cab känns nog "sladdrigare" än en med hårt tak men skilnad mellan sedan och touring har jag svårt att uttala mig om.
Men en touring med M-fjärdring på låter väl som en bra kompromiss för dig.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Har aldrig upplevt någon nämnvärd skillnad mellan de sedan, kombi och coupé/cab jag kört, utöver skicket: Bilens skick är det absolut viktigaste och det behövs inte mycket för att bilen inte skall kännas 100% även om det fortfarande är en härlig körmaskin.

Som du säger är kombi billigare och du arbetar förstås mot en budget antar jag? Du bör alltså kunna hitta en finare kombi för samma pengar som för en sedan/coupé, då bör snarare kombin vara friskare och fastare om du gör allting rätt. :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.