|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har nyligen köpt mig en 320 E90 med ca 15500 mil på mätaren. när jag köpte den var det inga problem med servon (inga märkbara iallafall) men efter ett litet tag så började det låta både när man står still och svänger. ljudet blir högre när man svänger. servo slangen var helt geggig... och servooljan var som en brun smet... jag avmonterade servoslangen och gjorde rent. men jag fann inga hål. så jag satte tillbaka den och bytte olja. men problemet kvarstod. kan tillägga att jag hade båda framhjulen uppe och servolocket uppe och svängde så att luften skulle ut.. men de märkliga är att servon var mjuk i början sen när jag svängde Höger, Vänster så bubblade/skummade upp luft (?) då blev de segt och lät mer. jag startade bilen några sekunder när det inte fanns olja i systemet och då var ratten skit hård. alltså då måste pumpen funka iallafall. och när man svänger så rör sig servoslangen alltså tror jag att själva servoenheten eller vad man ska kalla de är sönder så det inte cirkulerar olja fritt.. så vad tycker ni jag ska göra nu för att försäkra mig om vad som är fel... och finns det begagnade servoenheter? tacksam för svar | |
| Ingen som vet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.