|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är inne på att köpa min första BMW. Lutar åt en 120d. Vad anser den samlade skaran att följande bil skall kunna prutas ner till? Länk Inget inbyte och kontant betalning. Någon som bytt in en liknande bil nyligen och kan berätta vad de fick i inbyte. Tack på förhand! | |
|
Jag tycker inte du skall köpa bil av Kneipbadens bil. (Det är väl i Norrköping om jag minns rätt?). Det är snarare bilfirman som gör en bra affär på bekostnad av dig. Som referens kan jag ange att jag själv köpt en 120D -08 nyligen (uttagen 09) med 1700 mil på mätaren, och det var dessuotm en cab och jag gav 250 för den. Med andra ord: 120d ST (Sportstourer, den du tittar på) 3000 mil. 229.000 kr ELLER en 120d cab 1700 mil 250.000. Bara skillnaden i mil motiverar ju det högre priset, och då är min dessutom en cab. Pruta ner till 210! Alexander |
|
|
Kolla på den här istället. 1år nyare och 25' billigare. Går säkert att pruta ner under 200' Länk |
|
|
Klart den är billigare. Säljs ju privat och saknar M-paket. ------- //Lövet |
|
|
Jag bytte in min 120d 3d M-sport-09 som var ca 1.5 år gammal och hade rullat 3200 mil i november och fick 213.000 för den Bilen i länken är uttagen 4/09 vilket gör den lite mer svårvärderad, men jag skulle nog också säga 210-215.000 vid renköp BMW CS #5139 |
|
|
Tack för alla svar. Har funderat på den i Malmö men den har som sagt inte M-paket och det vill jag ha. I annat fall hade den nog varit en bra affär. Mailade handlaren och med ett mail gick han ner till 215. På plats med handpenning i handen inbillar jag mig att den skall ner till 205. Vad tror ni? |
|
| På årsmodell 08 hade BMW kraftig rabatt på M-sportpaketet. tillägget var endast 5000:- om man köpte en 120d! Det borde avspegla sig på beg-priserna. Många vill ju ha sportstolarna som ingår i M-paketet, men stolarna finns ju också i den blå. M-sportchassiet är inte att föredra, 1án är tillräckligt hård ändå. Diffusorn bak är fruktansvärd! Ända fördelen med M-sportpaketet är dess front. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.