|
|
|
|---|---|
|
skulle ut och åka ikväll men när jag vred om tändningen så ticka det och alla precis alla lampor blinkade! bilen gick som en klocka igår kväll/natt. testat med startkablar men till ingen nytta någon som vet vad problemet kan vara? tack på förhand/ danne | |
| Testa igen med startkablar men vänta en stund, så borde den starta ( låter som ett slut batteri/lågt) | |
| tror det är batteriet som är dåligt men testade med startkablar ett par gånger men utan resultat men får testa lite senare ikväll och hålla tummarna att jag slipper gå till jobbet imorn | |
| Det är garanterat batteriet som behöver bytas. Att bilen inte startar med startkablage kan bero på att kablarnas genomsnittsarea är för liten eller att bilen som används inte kan tillgodose din bil med tillräcklig startström. | |
| Genomsnittsarea ska ju självklart vara kabelarea. | |
| Kanon blir att testa igen när jag kommer hem om inte annat får det bli ett nytt batteri | |
| Skada inte att kolla laddningen med en multimeter försäkerhets skull när du har fått igång den. Dåliga tändkablar kan också vara anledningen till att du inte vant kicka igång den. | |
| Förlåt startkabel ska det stå :) | |
|
Laddade batteriet igår så idag hoppas jag att bilen hoppar igång, skulle vara roligt att sladda lite i snön innan den försvinner igen:) |
|
| Hade samma problem i höstas. För min del var det startmotorn som hade lämnat in. Efter byte så hann jag knappt vrida om nyckeln innan bilen var igång :) | |
| var ett dåligt batteri som var orsaken =) tack för hjälpen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.