|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
|
str2der - det är sällan bra att "skriva av sig" efter att man inte fått det bemötande som man förväntade sig. Ta upp med Bavaria Solna direkt - det ger bättre effekt; de skall inte behöva logga in på ett Internetforum för att få reda på att de har missnöjda kunder. Dessutom skall man vara försiktigt med att citera vad andra människor sagt om de inte först godkänt citatet i fråga. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Shifty - Nej, det gör jag inte. Däremot undrar jag varför man får motortvätt, invändig rengöring och utvändig tvätt när man lämnar en Lexus på service? Kanske de kämpar för att ta kunder och att de slutar efter ett tag med denna lyx, eller så är det deras grej. Har inget bra svar. Narvselius: Jag fick ett mail efter servicen med en länk till en utvärdering av min serviceupplevelse. Jag gav Bavaria Solna precis samma kritik som ovan och kryssade dessutom i rutan att jag ville att de skulle kontakta mig angående kritiken. Ingen har ringt och det har gått ett halvår. Citat bör inte vara några problem eftersom jag inte nämner några namn. Mitt inlägg är främst till för att vägleda andra i valet av serviceverkstad. Hade jag läst denna tråd innan servicen hade jag valt en annan verkstad. Som tur är hittade jag tråden innan servicen jag bokade i dag på "Bil och motorteknik". Hur trevliga som helst i telefon och kändes genuint intresserade. En skillnad som natt och dag. Hade en Volvo 740 för några år sedan. Lämnade den på service varje år hos Leif Sundin på Färingsö utanför Stockholm. Trots att det var en gammal och sliten bil så kändes den som ny när den varit där på service. Där har BMW i Solna en del att lära. |
|
|
str2der: Min erfarenhet är att de stora märkesverkstäderna (Audi och BMW)är precis som du beskriver ovan. De utför väldigt gärna extrajobb utan att få ok från kunden trots att de har stora plakat bredvid servicedisken som talar om att de är kontrollerad verkstad och följer alla rekommendationer. Har flera gånger blivit överraskad av en räkning som varit flera tusenlappar dyrare än vad man uppfattat när man lämnade in bilen. Gör nu så mycket som möjligt själv och om jag måste lämna in bilen är jag mycket noga med att komma överens om vad som skall göras med bilen och hör inte verkstaden av sig så ringer jag under dagen för att stämma av hur det går. Jag har dock hört väldigt gott om Volvo i där jag bor. Nästan så jag börjar överväga att skaffe en Volvo bara av den anledningen även om det tar emot. På Audi brukade jag alltid få hem en enkät med frågor om hur jag upplevt mitt verkstadsbesök. Verkade dock inte ha någon inverkan. |
|
|
bmw Solna: 1/10 Dom kan inget och är svindyra. Dom borde lägga ner verkstaden och bara sälja bilar. |
|
|
Str2der- bra förtydligande och påpekande; om vi använder denna tråd på rätt rätt kan det dels hjälpa andra ägare till vilken verkstad som är värt sitt pris och dels sätter vi press på de som inte sköter sig. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Kneippbadens bil, Norrköping Stefan, vekmästaren, löste mina problem med mycket kort varsel. Jag är jättenöjd. även om det blev mycket dyrare än förväntat. Batteribyte på en 335d gick på 4700:-! 1100:- +moms / timme svider :( Service: 10/10 Leveranstid: 10/10 Utdrag garantireparationer: 10/10 Kostnad: 5/10 Mvh Marin |
|
|
Update på Förenade Bil: Försäljning: Trevligt bemötande och hjälpsam försäljare. Borde å andra sidan vara en självklarhet när offert på ganska dyr nybil förhandlas. Verkstaden: Trevligt och korrekt bemötande vid min sista gratisservice på E91, inga konstigheter. Lite oljespill vid påfyllningslocket vilket indikerar att mekanikern varit där *positivt* :-) De är absolut inte sämre än Toyota i Malmö/Lund som annars alltid ligger i topp. Det som jag haft otur med ibland är Sixt, biluthyrningsfirman som ligger i samma lokaler. Priserna är visserligen OK för hyrbilar men bilarna har vid ett par tillfällen inte varit fulltankade när jag fått dem. När jag sade ifrån fick jag till svar att jag inte behövde tanka upp den när jag lämnat in den - fine, men likväl lägger de till bränsletillägg när fakturan skickas hem...det tycker jag är ganska dåligt även om det är småpengar i sammanhanget. |
|
|
Förenade Bil i Malmö, ger god service och har mycket kunskap. Tycker maCKan_86 pratar i nattmössan. De fixade min gamla 325 Cabb och min nya 325 E90 som hade stora problem. Smidigt och bra service. Det är okunskap att dömma ut en hel verkstad för att du verkar ha råkat illa ut. Om du nu är missnöjd, varför går du inte till någon anna som ka laga din bil. för uppenbarligen kan säkert lund eller någon annan hitta felen på din bil. Hittar inte någon annan felen så är det kanske så bilen är. |
|
|
Glömde skriva 9/10 ger ja Förenade bil |
|
|
M-Bilar Västerås: 9 av 10 Mycket bra bemötande, men tian uppnås inte då det är många nyanställda just nu och dom behöver nog bli varma i kläderna först. Servicesidan blir en tia iaf! |
|
| wölkes 10 av 10 möjliga | |
|
Auto 7H Borås: 2011-02-14 skrev jag: Bemötande kundtjänst 8 - 10/10 beroende på vem som sitter där. Reservdelar 8/10 ibland kan det ta tid innan dom upptäcker att nån står där. Tyvärr men efter senaste personal ändring o senaste service... 2/10! BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Autopartner Skövde Verkstadschefen 10/10 verkstaden 10/10 parkering/infart 2/10 |
|
|
Novation, Uppsala: Bilförsäljning(beg iofs.): 9/10 trevligt bemötande och raka puckar. Service: 6/10 Trevligt bemötande, många gånger billigare än angivet pris, men lite slarvigt ute på verkstan... Reservdelar: 10/10 Jättebra! /Jonas |
|
|
Bavaria i Solna, tur för dom att dom ligger i Stockholm. Men den servicen och attityden hade dom inte överlevt någon annanstans. Kanske just att dom har det eftersom dom finns just i sthlm ? |
|
|
Nifab i Sävsjö 10/10 Gjorde friservice och hade dom att kolla upp en sak med Bmw i Tyskland. Snabbt, bra & trevligt är mitt intryck av dom. |
|
| Wölkes (Gbg) 5 av 10 möjliga.. | |
|
Bavaria Oslo - 5/5 Proauto Nyköping 4/5 Kneippbadens Norrköping 1/5 |
|
Roffa1 |
BlackEagle: Det vore av stort intresse om du vill motivera din låga poängsättning av Kneippbaden i Norrköping. Gäller missnöjet verkstad eller bilförsäljning. Har för avsikt att anlita dem till våren när nästa service blir aktuell. |
|
Måste säga både verkstad och försäljning. Köpte min första(och sista) BMW där för några år sedan och besökte dom återigen efter ett tag då jag skulle se vad som fanns inne men maken till mer ointresserad personal har jag inte sett. Kände mig inte det minsta önskad. Har även stått framför verkstads-receptionen väntandes i flera minuter medans dom bara stått och pratat med varandra helt nonchalant. Servicedelen får du fråga någon annan om då jag aldrig lämnat min bil där. Läste dock en tråd för inte så länge sedan om en person som fick tillbaka sin bil med en buckla efter den varit hos dom och ingen tog ansvaret förrän VD:n till slut fick ge med sig och stå för kostnaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.