|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Theanders LUND Bilförsäljning 2/10 (sämre än Bilias tomtar) Bemötande kundtjänst - Service/reparationer 4/10 Bemötande kundtjänst - Reservdelar 6 - 9/10 beroende på vem som sitter där. Kunnighet kundtjänst - Service/reparationer 5/10 Kunnighet kundtjänst - Reservdelar 7/10 Verkstad bemötande Chefen 1/10 övriga 7/10 Verkstad kunnighet allt från 4 upp till 9/10 Malmö Say no more 1/10 på allt. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
Roffa1 |
Vid de få tillfällen min vinterbil (Volvo) varit på rep eller service, så kommer det alltid efter ca 1-2 veckor en enkät där kunden vänligen ombedes att lämna sin syn på hur servicen genomförts samt även hur personalen ställt upp o bemött kunden vid besöket i verkstad samt kundmottagning. Tycker att BMW borde ta efter Volvos ide' för att på så sätt gallra bort några av de allra värsta rötäggen ur korgen... |
|
Konceptet personlig mekaniker tillämpas inom volvokoncernen. Detta har jag hitills inte sett alls hos de auktoriserade bmw verkstäderna. Detta konceptet är det absolut bästa som hänt om ni frågar mig, alla konstigheter och bekymmer går genom en person. Han tar tom betalt på plats i verkstan. Kundmottagarna blir helt överflödiga, vilket i mitt tycke är på tiden då de är helt okunniga ändå. Det är skönt o läsa att Theanders blivit bättre då de skulle fått 1/10 kontra förenadebils 7/10 sist jag ägde en bmw bil. Länk |
|
|
Auto 7H Borås AB Bemötande kundtjänst 8 - 10/10 beroende på vem som sitter där. Reservdelar 8/10 ibland kan det ta tid innan dom upptäcker att nån står där. Service/reparationer ?/10 har inte lämnat in bilen Försäljning ?/10 har inte köpt nån bil där heller BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Håller med om att Volvos (Bilias?) system med personliga verkstadskontakter är bra. Tycker man det funkar dåligt kan du alltid välja en annan och du slipper allt köande hos kundmottagaren, samt risk för missuppfattningar när kommunikationen istället går direkt till mekaren som gör själva arbetet. wendtan: Det har tack och lov blivit bättre i Lund men som jag skrev är min uppfattning att Förenade Bils numera monopol i Malmö med endast en anläggning inte genererat mycket positivt för kunden. Mångfald och fri konkurrens är det som ger bäst förutsättningar för kunden men Sverige har inte alltid hängt med här...men deras lokal är i alla fall fin, synd bara att kollektivtrafiken inte hittat dit ännu så du tvingas ta taxi eller hyrbil för att ta dig därifrån. |
|
| Det finns ju också NFS (Need For Speed) i Malmö som ska vara regionens BMW-meckar, men jag tror inte de är aukt. BMW-verkstad. Någon kan ju rätta mig om jag har fel. | |
| Stämmer att NFS inte är auktoriserade så fri service och garantiåtaganden på nyare BMWs går inte att utföra hos dem. Men annars håller jag med om att de är mycket bra att ha att göra med. | |
| När jag lämnade in min bil för service hos Autowåx i Karlstad som i övrigt fick 9/10 i betyg av mig, två dagar senare blev jag uppringd av någon och fick svara på frågor angående service och upplevelse av företaget. Mycket bra gest av Autowåx tycker jag. | |
Verdi |
Novation 5/10 Fick en jävligt mysko behandling när jag lämnade in bilen på reparation. Det var dock mitt i sommaren med folk som gick av/på semester och tillhörande kommunikationsproblem. Slutet var dock gott så det ordnade sig till sist. :) |
| Jag betalade 3400 på Theanders för olja, filter och bromsvätskebyte. | |
|
Personlig servicetekniker på Volvo som wendtan skriver om ovan hann jag pröva på 2-3 gånger under min Volvoägarperiod för några år sedan och om det har jag bara positivt att säga. Förenade Bil anlitade jag då och då på den tiden dom hade två anläggningar i Malmö. När dom öppnade den nya anläggningen så lämnade jag in 530'n där på service + lite tilläggsarbeten och det blev första och sista gången jag anlitade deras nya verkstad. Nu var väl detta verkstadsbesök inte hela anledningen utan mer droppen som fick... När man numera även är VW-ägare så kan jag meddela att varken Volkswagen Malmö eller Lund är direkt kul att ha att göra med. Nästa gång tänker jag testa det relativt nyöppnade Mechanum som verkar billigare och mer kundfokuserade samt att deras anläggning ligger betydligt bättre till för mig. ___ //Ulf |
|
|
Då jag bor utanför Kristianstad så är "min" åf autopartner i Kristianstad. Som esadh tidigare påpekat (och som även är allmänt känt häromkring) så är en av personerna i kundmottagningen arrogant, otrevlig, och totalt ointresserad av att ge någon som helst service. Att denna person har kvar sitt jobb är för mig en total gåta! Ledningen måste ju vara medvetna om problemet. Detta drar ju även ner betyget för stället som helhet trots att resterande personal är helt ok. Vill även hålla med esadh om Autoteknik i Fjälkinge. Jag har anlitat Nenne MÅNGA gånger då det blivit en del BMW genom åren och blir alltid 100% nöjd. Du får minst samma kompetens som på Autopartner och oändligt mycket trevligare bemötande! qsacage: Det var inte Nenne som hade "firma" i Bjärlöv tidigare, däremot var han där och jobbade en hel del. |
|
|
Paulssons Bil Helsingborg (bilförsäljning): 10/10 Varje gång jag varit där har de varit väldigt alerta och trevliga. F.ö. köpte jag mig min nuvarande bil där efter en liten prutomgång. De är även hjälpsamma efter köp! Förenade Bil Malmö (kundmottagning verkstad): 9/10 Jag ber alltid om Ola, han är duktig men kan vara lite stressad. Förenade Bil Malmö (verkstad): 8/10 Be om att få "rätt" mekaniker, de har t.ex. en (eller två?) som bara mekar/servar M-bilar. Ber man om det tar sig mekanikern tid och visar exakt vad han gjort på bilen. Jag har alltid servat mina BMW här och även haft några reparationer och garantiärenden som de fixat med bravur. Betyget dras ner lite pga att de glömde toppa upp oljan efter lagn av en frusen vv för 6 år, att de alltid glömmer stämpla serviseboken, att de alltid lämnar spår efter oljiga fingrar både in och utvändigt och slutligen att de aldrig parkerar bilen som jag ber om när de är klara = Längst bort i hörnan utan bilar jämte. Jag är maniskt rädd för repor och dörruppslag och med deras höga omsättning så blir risken rätt stor. Förenade Bil Malmö (bilförsäljning) 7/10: Man vet att de finns där men var gömmer de sig? Jag är där rätt ofta men har bara blivit tillfrågad om jag vill ha hjälp en gång, och det var av Miniförsäljaren ;]. Snygg ljus hall, många fina nya bilar och fritt kaffe! Autopartner Kristianstad: 7/10 Fick tid för ett snabbt olje/filterbyte. Poängterade att jag bara önskar oljan och oljefiltret bytt samt ingen nollning av serviceindikatorn. När jag hämtar bilen ville de absolut ha betalt för en full oljeservice, typ 3600:-. Jag hänvisade dock till min skriftliga beställning, som vi gått igenom tillsammans en timme tidigare (doh!), så det gick till min favör. Theanders Lund: 5/10 Fick köra hit en gång då F. Bil hade fullt. De klarade inte laga min glappande handbroms utan fick göra om igen. Mekanikern som sedan körde ut bilen satt och rökte i den! :[ Han fick väl arbeta på fikat? |
|
|
Autopartner Linköping: Säljare 10/10 Kundmottagning 1/10 Verkstad 10/10 Alltså ärligt talat funderar jag på att lämna in bilen på Hackefors nästa gång, för kundmottagaren är ju ett skämt. Verkar inte vilja sälja, samt att denne är otrevlig...drar sig ju för att gå til AP och prata om man har nått problem. Hur är Hackefors i Linköping, bättre än AutoPartner?? Om inte annat har jag blivit trevligt bemött där varje gång jag varit där (dock ej lämnat in bilen där ännu) |
|
|
En till som en besviken på Autopartner i Linköping.. jag kan inte föreställa mig att du pratat med Tommy, så jag antar att det är Magnus du fått språka med som är förste kontaken. Dom kanske skulle läsa det här och få sig en tankeställare. Finns det fler som har invändningar mot företaget så fyll gärna på, blir det ett par stycken kan jag skicka tråden till dom via mail om ingen misstycker. |
|
Roffa1 |
ricopet: Hackefors har ju som tur är ingen otrevlig kundmottagare, men jag undrar om kompetensen i verkstaden kan mäta sig med grabbarna hos AutoPartner. (tveksamt) Vad det sedan gäller AutoPartners aggressiva kundmottagare (M), så är det bara att beklaga att han uppvisat samma trista attityd även mot dig. Precis som du själv nämner så drar man sig för att besöka kundmottagningen p.g.a denna trista figur som alltid ligger ned på stolen bakom datorn o halvsover. Tror att han dessutom är ansvarig för reservdelar? |
Roffa1 |
Japmax: För mig får du väldigt gärna skicka tråden till den ansvarige hos Autopartner. Tyvärr, så har jag redan gjort detsamma vid ett tidigare tillfälle i en helt annan tråd och i reurmailet från Pie¤¤e Egl¤¤nd så stod det följande att läsa: "Du är ej längre välkommen hit för att serva din nya bil" (trots tre års fri bet service) åk någon annanstans. Tror att vissa ur personalen hos AutoPartner i Linköping behöver gå en charmkurs i kundbemötande, annars lär de nog snart få slå igen butiken/kundmottagningen. |
|
Roffa// Det där mailet skulle du ha skickat till BMW Sverige, då hade han inte fått sälja BMW överhuvudtaget. |
|
Roffa1 |
BMW Sverige med Magnus i spetsen inkl medarbetare "skiter fullständigt" i hur illa behandlad du blir som AutoPartners kund. Jag sitter med facit i hand;-) Det som är positivt är att trådar som denna får andra kunder att bli mer uppmärksammade på de rådande missförhållandena som råder runt om i landet. Som tex med AutoPartners otrevliga kundmottagare Magnus. Av någon konstig anledning så verkar det som att AutoPartner runt om i landet har de allra största stjärnorna placerade bakom kunddisken. |
|
Novation bmw 10/10. Väldigt bra killar som sitter där i servicen och meckarna bra också. Mycket nöjd, dom ringer och aviserar om något annat måste bytas osv. Toppenservice. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.