AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
58.250

Betygsätt din BMW ÅF med namn, skala 1-10

Sida 1 av 8
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nöjda BMW-ägare har vi vetat om länge, men hur nöjda är vi med våra BMW ÅF. Vi kan betygsätta dem med namn på en skala mellan 1 till 10.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hoppas vissa ÅF tar åt sig av kritiken och blir bättre tack vare den här tråden och de som är bra fortsätter att vara serviceinriktade och håller hög standard samt utvecklas till att bli ännu bättre.
Novation Uppsala
10/10
Alltid professionellt och trevligt bemötande. Har varit på service 5-10 ggr där, vid service gör dem alltid det dem är anlitade att göra, och till bra priser. Kan helt klart rekommendera dem.

Mvh
//Ulf
Roffa1
AutoPartner Linköping.

Verkstaden: 10/10 trevlig personal hög kompetens.

Reservdelar/kundmottagning: 1/10 (en kundmottagare är alltid extremt otrevlig)
Ik
102
Iker
316i -98
Novation Uppsala 10/10
M-bilar Västerås 10/10
Autowåx Karlstad 9/10
Bilcentralen Segeltorp/Stockholm 8/10
Bavaria Danderyd/Stockholm 1/10
Bavaria Solna/Stockholm 1/10

Det är ställen där jag servat mina Bmw bilar. Är grymt nöjd med servicen i Uppsala och Västerås väldigt kunnig personal!

Autowåx och Bilcentralen har duktiga reservdels personaler och kundmottagare men dock byter dom ofta bilmeck och dom duktiga slutar oftast.

Bavaria Stockholm Har varken service, kundmottagning, skit meckar, reservdelsmuppar som inte kan ett skit om bmw.. sist jag va där höll jag på att explodera. Sedan har alla jag känner som har bmw sagt att jag inte ska till Bavaria då dom har ett dåligt ryckte, men då dom bara är några meter ifrån där jag bor så ville jag ge dom en chans men det var första och sista gången!

Mvh Iker
håller helt med dig iker,
Bavaria Danderyd/Stockholm 1/10

Tjejen lämnade in bilen där för hjulinställning p.g.a att den spårade.
dem hade inte lyckats få upp en bult på ett av hjulen, varefter dom hade helt enkelt struntat i det hjulet.
resultatet var total katastrof i alla fall. Svärfar fick upp den bulten sedan och ställde in det som det skulle.
men bavaria stockholm sa att dem faktiskt hade ställt in de på alla hjul samt att dem tog betalt för det.
gå ej dit!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
1/10 Bavaria Solna MC

Bavarias MC-avdelning i Solna har inte jag höga tankar om.

Var inne där och pratade lite motorcyklar då det visade sig att dom hade en vettig hoj på väg in till veckan (jag var där en lördag). De skulle höra av sig när den kommit in. Det mesta verkade stämma, fick pris på hur mycket de skulle ge för min och det enda som saknades var att jag skulle få se att allt de sagt stämde.

Ingen hör av sig, så på onsdag ringer jag efter att ha sett bilder på blocket på cykeln som kommit ut under tisdagen. Säger att jag ska komma och kolla på den torsdag kväll men missar på grund av tidsbrist. Åker dit fredag morgon och då är cykeln såld.

Minst sagt irriterande. Jag hade ju kunnat varit snabbare men de skulle ju ringa så fort cykeln kommit in, men de gjorde de inte. De hade också kunnat märkt den på något vis i systemet men de hade de inte heller gjort. För att återgälda sitt misstag skulle de återkomma när en liknande hoj kom in, det har gått ett år utan att en av deras vanligaste hojar bytts in, konstigt...

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Theanders, Lund 8/10

Är för det mesta mycket nöjd men det finns ju alltid rum för föbättring...
Som t ex senast...jag hade bilen inne för ett par saker varav en var att PDC där bak under en längre tid strulat. Den är inte helt sönder men när något hinder närmar sig så kommer en ihållande ton och trots att man lägger i D och kör iväg så fortsätter det att tutat tills man når en vissa hastighet eller stänger av den med knappen. Vissa dagar så fungerar den stålande. Detta föklarade jag både när jag beställde tid och när jag lämnade bilen. När jag hämtar bilen så berättar dom att dom i felminnet sett att en PDC-sensor lämnat fel men att den fungerade när dom testade den så dom har inte bytt den...Då blir man lite trött eftersom det känns som dom inte lyssnat för fem öre och att man nu måste in med ytterligare en gång för att då detta åtgärdat. Senare samma dag så bråkade givetvis PDC igen...

Borsett från en detaljer som t ex detta ovan så har jag under 5-6 år fått utmärkt service och bemötande och de gånger jag har varit missnöjd med något så har det aldrig varit något tjafs från deras sida utan enbart åtgärder för att jag ska förbli en nöjd kund.

___
//Ulf
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Novation Uppsala 10/10
(Keep up the good work)

Autowåx Karlstad 9/10

Enda anledningen till att Autowåx inte får 10/10 är deras lokaler, känns inte alls BMW-klass för att vara ÅF av BMW dock för service och kundbemötande får de helt klart toppbetyg. Världsklass säger jag bara. Mycket kunnig, trevlig och seriveinriktad personal. Tummen upp!
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Autopartner Kristianstad 3/10
Autoteknik Kristianstad 10/10 (endast verkstad, privat, inriktad på BMW)

Autopartner (AP) har några anställda som borde lära sig var kundvård och service är. Det finns de som ger upp den fria servicen och hellre servar sin bil på Autoteknik bara för att AP är sura och snäser åt kunderna. Speciellt en av dem, som verkar ha tröttnat på sitt serviceyrke för länge sedan. Saker blir gjorda, men man får ingen lust att varken lämna eller hämta bilen.

Autoteknik är ingen ÅF men är dock en ypperlig verkstad, där ägaren (Nenne) har jobbat som mekaniker på AP i 18 år och känner bilarna som sin egen ficka. Han är även känd i BMW-kretsar här omkring och jag har inte hört någon som har något dåligt att säga.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag kan ge tummen upp för Tommy på Autopartner i Linköping, han brukar serva mig med reservdelar och allmän support.
Nu var det längesen jag var i Luleå, Men när jag bodde där uppe , och hadde BMW , 1990-2004 , så var jag extremt nöjd med Englunds , säljare + reservdels avd + service 10/10.

Norrköping , som jag bor i nu , har jag bara nyttjat reservdels avd 8/10 får dom .
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Carlia bil i Falun.

Alltid väl bemött, och bra priser, kan rekomendera!
Bilcentralen Nacka 10/10.
Riktigt trevliga säljare som inte gör skillnad på sina kunder.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
BMW Theanders, Lund; 7/10

Bra bemötande överlag. Blev dock sur sist jag servade bilen där och fick prisuppgift per telefon på oljeservice. 2400kr skulle det kosta. När jag ska betala i luckan var det 2400 kr ex moms! Jag är säker på att vi (självklart) pratade pris inkl. moms vid offerten. Vem ger offerter ex moms till privatpersoner f.ö.?!

Svensk som man är knöt man handen i fickan och betalade de där 3400kr eller vad det var.

Dessutom bad jag dem rostbesikta bilen vilket de inte riktigt utförde grundligt 8inget protokoll på det iaf). Fick intrycket att man ara gått runt bilen och konstaterat att "det ser bra ut".

Säljarna ger också varierat intryck, ibland intresserade och hjälpsamma. Ibland kan man vänta 20 min utan att någon verkar intresserad av att ens prata med en.

esadh; Jag har hört både gott och mindre gott om Nenne. Minns inte riktigt vad det gällde dock. Har för mig att han kan slarva emellanåt. Tror han var mer seriös när han hade "firman" ute i Bjärlöv.. Han har nog blivit lite för "stor" nu tror jag. För bekväm. Då kommer slarvet..
/Uppväxt i Kristianstad
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Bilia Group Göteborg:
Försäljning 10/10 (min säljare)
Reservdelar 9,5/10
Verkstad 3/10 (verkmästaren dryg jävel)

"Riktiga män kör diesel"
Roffa1
Citat Japmax: "Jag kan ge tummen upp för Tommy på Autopartner i Linköping, han brukar serva mig med reservdelar och allmän support" slut citat.

Håller med dig om att Tommy har en "helt annan servicekänsla" än den andre göken Man¤ge på reservdelar..som ej ens kan stava till ordet service, maken till oförskämd individ får man allt leta efter. Men han har tydligen ledningens godkännande att be kunderna fara åt hel#vete.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Roffa1, Jo jag är beredd att hålla med dig. Han förmedlar inte alls samma mottagande känsla. Bäst va ju Roger innan han gick över till Citroen.
Roffa1
Jappmax: Tycker han (Mang¤e) istället borde placeras på städningen efter stängningstid, så han ej längre besvärar kunderna.
Tycker också Theanders ryckt upp sig rejält jmf med hur det var där för 6-7 år sedan. Hade bilen inne på service i somras och fick ett utmärkt bemötande, de får en 7/10. De verkar ha ny ledning inom både sälj/verkstadskåren vilket jag tycker har haft en positiv innebörd.

Numera är det snarare på Förenade Bil där man får nästan be om ursäkt för att någonting fallerat på sin BMW under garantitiden. Helt klart uppfattar jag bemötandet från både verkstad och sälj som sämre jämfört med när de hade två olika filialer i Malmö (3/10).
Inte för att säljarna är otrevliga men de är riktigt svåra att få fatt på och du får i princip boka in dem in förväg vilket inte alltid passar in i ens eget schema. Frasen "...ursäkta men får jag lov att köpa en bil här?" känns dessvärre relevant hos Förenade Bil (5/10). BMW känns som ett alltför stort varumärke i Sverige 2010 representerad med endast en filial i Sveriges 3e största stad. Här borde BMW tänka om tycker jag.
Edit: Naturligtvis är det idag 2011, dock hade jag min senaste service där 2010 :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.