|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem som iof bara är kosmetiskt men eftersom jag irriterar mig på det så är jag sugen på att se om någon kanske vet vad som är fel. Bilen är en 528iT -97 Det är nämligen så att när jag för någon vecka sedan nollställde mina felkoder och monterade i min nya ratt (kopplade ur batteriet) så fick min förbrukningsmätare spader. Både den i färddatorn och i kombiinstrumentet vilket får mig att tro att dom är kopplade tillsammans ;) Iaf så drar min bil enligt mätare och färddatorn i snitt ca 3lit/mil hur jag än kör. Alltså mätaren ligger alltid i topp förutom när man väl släpper gasen helt typ eller om man kommer in mot en korsning och bara lättar på gasen. Vad kan detta bero på? Alltså för att klargöra! Den drar absolut inte så mycket soppa i verkligheten utan bara vad mätarna tror att den drar... Well, tack på förhand! :) | |
|
jag har en fundering, kanske inte ett svar på din fråga men en lösning på ditt problem. tanka bilen full och kör den till lampan börjar att lysa för bränslereserven, tareda på exakt hur mycket reserven rymmer också, räkna sedan ut vad förbrukningen blir, programera sedan in förbrukningen i datorn själv, jag har inte persoligen gjort detta men det bör gå om man låser upp datorn, det finns en tråd/mektips på forumet som behandlar hur man gör det, om du inte vill göra något ingrepp själv så kan de hjälpa dig hos en BMW verkstad. |
|
|
Justera förbrukningen i färddatorn: Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.