|
|
|
|---|---|
| Radion brusar när uppvärmning av bakruta är igång... vad är det som kan vara fel..... | |
|
har samma problem med e91. har ställt frågan här men inte fått någon bra förklaring. troligtvis är det väl så att bakrutan används som antenn. ibland placeras antennen med slingor i en ruta. elvärmen stör då antennfunktionen |
|
|
Kanske är antennförstärkaren som är kass!? Brukar sitta under bakrutestolpens-klädseln på vänster sida. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har samma trix på min e-46 touring - om du säker så hittar du att vi är långt ifrån ensamma. Tror tyvärr inte det är något att göra åt - en konstruktion som inte är BMW-mässig. Minns inte detaljerna men "så är det" tyvärr. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| fan vad trött man blir när inte en radio kan fungera som den ska men man kan få en raket till månen o det var inte igår de!!!! suck! | |
| samma på min E36:a | |
|
Kontrollera jordpunkter både till rutan och antennförstärkaren. Brus brukar bli en bieffekt för ljudenheter när jordning saknas eller är dålig. Ett konkret exempel är gamla LP-spelare. Anslöt man inte den separata jordsladden till förstärkaren brusade ljudet, men så fort LP-spelaren jordades till förstärkaren försvann det. |
|
| vart sitter antennförstärkaren... | |
| På vänster sidan i bagaget. Bakom klädseln. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.