|
|
|
|---|---|
|
Hej Då jag aldrig tidigare ägt en BMW så tänkte jag kolla lite med det kunniga och händiga folket här. Jag skall byta från standard backspeglar till M3-modell. Två Saker: 1. Jag äger en E36 Cab -97 Import. Det jag undrar är, vad sitter det för koppling till elen på just denna modellen? Har hört att det skall finnas olika antal poler på snabbkopplingen på de olika årsmodellerna och vill inte riskera att köpa fel. 2. Är man tvungen att ta bort hela dörrsidan för att kunna demontera den trekantiga plattan som sitter på insidan för att kunna byte speglarna? testade att bända lite försiktigt på plattan men kändes lite som att man måste ha bort dörrsidan först.. Förstår att detta är basics för många här men vill inte göra åverkan på bilen i onödan så lika bra att fråga expertisen först! | |
|
Kommer ihåg när jag plockade bort den "trekantiga plattan" på min e36 limo så var det bara bända loss och slajda upp den lite om jag minns rätt, eller neråt, du kan ju känna lite om du kan röra den upp eller ner lite samtidigt som du bänder. Jag behövde då iaf inte ta bort dörrsidan =) Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Hur har det gått? Vad krävdes för att få bort plattan? Bytat speglar? Vilken kontakt var det? Släng in en bild eller två på bilen före o efter.. |
|
| Smajly> jag har inte fått hem de nya speglarna ännu men hoppas få dem i början av nästa vecka. Inte helt omöjligt att jag postar ett par bilder på hur det gått sen. Är du i samma sits ? | |
|
Att få bort den trekantiga plattan var inte så svårt egentligen. Gjorde som Gustav Busch skrev här ovan så gick det bra. Istället fick jag problem med elen som många andra verkar få med M3-replikorna... |
|
|
Ok.. vad var det för problem du fick..?? Släng gärna in en länk så man kan se vilka speglar du köpte.. |
|
| Nja.. funderar på det iallafall.. funderar på att montera M-grejor på compacten.. stötfångare fram, kjolar o speglar. | |
|
Dessa köpte jag: Länk De ser väldigt plastiga ut så jag skall lacka dem efter bilens färgkod. kan nog bli sjysst. Men det här med elen stör mig. Har skapat en tråd om detta här men ingen har svarat ännu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.