AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.174

Montering av eftermarknads-cd i F10 520d?

m3
23
m3e46
F36 Gran Coupe xDrive 2016
Halloj!

Har beställt en F10 520d M-Sport med leverans i mars. Vet av erfarenhet att jag inte kommer gilla ljudet från originalstereon då jag aldrig gillat det i någon BMW jag haft tidigare. Någon som har koll på någon bra DIY guide på installation av eftermarknadsspelare i DIN-format? Har en härlig kombo jag skulle vilja flytta över från min nuvarande bil. Sedan har jag sökt med ljus och lykta efter en monteringsram för DIN-enheter för F10 utan att hitta någon, någon som hittat?

"...there are only 10 kinds of people...those who understand binary and those who don't..."
Det du vill göra är inte genomförbart i F10. Det som sitter framtill är ingen stereo utan enbart en knappanel inklusive CD läsare.

Om du inte gillar ljudet från standard högtalarsystem, varför satsar du inte då på något av HiFi högtalarsystemen?
m3
23
m3e46
F36 Gran Coupe xDrive 2016
@Chris87,

Av den anledningen att jag haft HK, Professional m.m. I mina tidigare och inte tyckt något av dem varit värda pengarna tyvärr. Men du menar alltså att det inte finns någon möjlighet att montera en DIN-enhet? Jag trodde tillverkarna hade en skyldighet att tillhandahålla möjligheten, fel av mig tydligen! Får titta på någon processor då istället.

"...there are only 10 kinds of people...those who understand binary and those who don't..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.