AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.009

325e36 stoppa i m3 motor eller annan.

r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
tänkte kolla om någon stoppat i m3 motor eller kanske nån annan 3liters motor,vad behöver man byta mer än motorn o låda,nån tips om.
kan man ta en 530 motor den är väl sexa.
dela gärna med er tips,lättaste är ju köpa m3 men tycker det är för mycket pengar.

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Ska den igenom SBP eller är det busbil vi pratar? Är väl i princip omöjligt att få den godkänd med mindre än som "ombyggt fordon"? Samma med auto-->manuell efter vad jag läst på AP...

I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy!
530 motorn e klenare, drar mer bensin så skippa den...Dessutom lär du få byta MASSOR om den skall ner...Vill du ändå ha en stor sexa så satsa på 3.5:an, den är bättre än 3.0 på alla punkter (piggare,snålare osv). Dock så kommer du inte märka nån prestanda skillnad direkt...

S50B30 (M3-motor 3.0) BORDE passa hyffsat. Är egentligen samma motorfamilj som M50, så med lite tur så passar motorfästen, motorhärva o liknande. Sen KAN man slinka igenom besiktningen med en sån spis om man har en hel del tur...
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
det borde gå o bes med m3 motor av med m kåpan o sen e de bara till bes,finns dom som bes med 320 o lagt i 325 motor osv utan problem.
så besiktning oroar jag mig ej för,

om man stoppar i m3 3,0 286hk motor,behöver man även byta låda o bakaxel,vad behövs bytas?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.