|
|
|
|---|---|
|
tänkte kolla om någon stoppat i m3 motor eller kanske nån annan 3liters motor,vad behöver man byta mer än motorn o låda,nån tips om. kan man ta en 530 motor den är väl sexa. dela gärna med er tips,lättaste är ju köpa m3 men tycker det är för mycket pengar. | |
|
Ska den igenom SBP eller är det busbil vi pratar? Är väl i princip omöjligt att få den godkänd med mindre än som "ombyggt fordon"? Samma med auto-->manuell efter vad jag läst på AP... I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy! |
|
|
530 motorn e klenare, drar mer bensin så skippa den...Dessutom lär du få byta MASSOR om den skall ner...Vill du ändå ha en stor sexa så satsa på 3.5:an, den är bättre än 3.0 på alla punkter (piggare,snålare osv). Dock så kommer du inte märka nån prestanda skillnad direkt... S50B30 (M3-motor 3.0) BORDE passa hyffsat. Är egentligen samma motorfamilj som M50, så med lite tur så passar motorfästen, motorhärva o liknande. Sen KAN man slinka igenom besiktningen med en sån spis om man har en hel del tur... |
|
|
det borde gå o bes med m3 motor av med m kåpan o sen e de bara till bes,finns dom som bes med 320 o lagt i 325 motor osv utan problem. så besiktning oroar jag mig ej för, om man stoppar i m3 3,0 286hk motor,behöver man även byta låda o bakaxel,vad behövs bytas? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.