|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min ASC lyser konstant och det verkar som om den så kallade bowdenkabeln (Länk ofta är källan till problemet. Den byter jag gärna. Hittade en guide hur man byter den. Gäller samma för min bil? Ser inte på guiden vilken karosskod och årsmodell det gäller. Länk Tacksam för hjälp och var man kan få tag i kabeln. | |
|
Närmaste BMW återförsäljare kränger säkert en sådant till dig för cirka en hundralapp. (både nummer och pris finns ju i din länk.) Även om din andra länk kanske inte stämmer med E39 så tror jag principen är den samma även om själva enheten troligen sitter bättre till på E39? Köp wiren och plocka isär grejerna så löser det nog sig. //Magnus |
|
|
Byta kabeln: Länk Justera: Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
Tack till er båda. Har kontaktat BMW och arosauto för prisuppgift! Rätta mig om jag har fel men tror länkarna om byte och justering av kabeln gäller gaspedalvajern som också heter bowden cable. Jag söker bowden cablen för ads 2. Är lite lost var kabeln sitter i motorrummet fortfarande som jag ska byta. Får kolla lite till. |
|
|
Jag har haft detta på en 323-98 och 540-97 och då var det höger fram ABS/ASC givare som var orsaken. Jag har även fått det i samband med mindre däckdiameter i bak, men då kom lampan på först vid lite fart ( dvs då skilnaden i fart mellan fram och bakdäck blev tillräckligt stor för att antispin trodde att bakhjulen spann) |
|
| ASC-lampan lyser om någon ABS-givare är defekt. ABS-givare ger vanligtvis med sig vid den här årstiden. Åk in till en forma som kan läsa av felminnet och byt sen ut rätt givare. | |
| Idag fick jag tag i vajern, bowden cable 481mm lång och nu fungerar ASCn som en dröm. Upptäckte igår kväll att den hade brott. Tänk att en så liten sak kan ha så stor inverkan på körbarheten. Billig var den med ca 100 kr. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.