|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen ståendes på tomgång idag för att den skulle bli lite varm innan jag skulle köra.Men när jag kom ut till den så lät den illa+ att kom tjock vitrök ur utblåsen och så var det olja bakom bilen,hade runnit ut ur utblåsen!!! öppnade huven och kollade oljan men fanns inget på stickan,såg även att det låg lite olja på plåten under motorn och även på området runt grenrören!!! Så är det någon som kan veta vad som har hänt?för körde bilen igår och då gick han jättebra? /Putte | |
|
Vevhusventilationen är tät tyvärr. Finns massor av läsning här på AP om detta gissel :( |
|
| Ojojoj... Det här låter inte billigt. Tyvärr. Vitrök ur avgasröret... Kan det vara något annat än en sprucket topplock eller sprucken topplockspackning? | |
| 'Alexander: ja, med stor sannolikhet varken eller. Frusen vevhusventilation brukar ge detta symtom. | |
|
Vad ligger repsatsen på om man byter cyklotron och alla slangar med jobb? 10"? Dåligt att BMW inte har någon typ av goodwill på det här, verkar ju vara legio :-( I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy! |
|
|
Glömde: Brukar kattarna hålla för oljebadet, eller ska TS budgetera två nya sådana också? Vad ligger de på, 8k styck? Hoppas verkligen att det ordnar upp sig för TS, surt! I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy! |
|
| Kattarna brukar klara sig. När det frös för min gamla 328 e46 kostade jobbet ca 6000kr har jag för mig. | |
|
kör inte för häftigt med bilen när du fixat allt igen. så du inte bränner upp oljan som ligger i kattarna på en gång. AlexanderK: de kan vara kondensvatten. om det blir blött bak kan man ta lite på fingret och smaka om de är sött. lukta på avgaserna om de är sött. blir de vitt i utblåsen kan man börja fundera. BMW ownz |
|
|
Ska lämna in han på verkstad imon,återkommer med hur mycket det kommer kosta... Känns lite surt och lämna in han igen för hämtade han ifrån verkstan i tisdags och betalade 11500kr,service,byte bränslepump för han stannade en kväll istan så fick åka bärgare och sen bytte jag batterikabeln i han för sprängladdningen hade blivit skadad(värmeskadad) pga varit lite glappkontakt så airbaglampan lös pga den... |
|
|
Visst lär det vara frusen VV, tråkigt nog... Är sånt jäkla skit det här, allt för många som drabbas. Vissa klarar sig bättre än andra. Jag klara mig bra när jag råkade ut för detta på min förra bil, och behövde inte ens byta ventilkåpspackning. Så slutnotan blev "inte mer" än 3650:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.