AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.548

Död värmaren X5-07 E70 vilken säkringar har den

Ma
14
Macka52
X3 30d -12
Har en orginal värmare på min X5 e70 från 07 som inte vill starta. Kliman starta i ca 10-20 sekunder sedan stängs den av. Det låter inte som värmaren försöker tända utan det verkar bara vara kliman med fläktsymbolen som tänds ett tag.Fälktsybolen blinkar.
Så jag undrar om någon kan svara på vilken säkring det är till värmaren kan inte tolka symbolerna vid säkringarna.

Värmare heter "Standheizung" på tyska, leta efter det i instruktionsboken.

Det är väldigt svårt att säga vad som är fel på din värmare, har själv ungefär samma symptom i min 540 E39, fläkten i värmaren går igång ca 20 sekunder men den tänder aldrig.

Förutom säkringen finns en separat liten bensinpump till värmaren, pumpen skulle kunna vara trasig. Stiftet i värmaren kanske behöver bytas?
Ma
14
Macka52
X3 30d -12
Tack för svaret tyvärr har BMW bara info var säkringarna sitter i instuktonsboken och i bilen finns bara symboler för varje säkring.
Jag tror inte min värmare startar alls utan bara fläkten inne i bilen.
Tror inte värmaren varit använd knappt. Det sitter även en defa elvärmare men jag skulle gärna få igång den andra tills vi åker till fjällen.

Du får lokalisera den lilla pumpen, lossa utgående slang och lägg den i en hink så att du kan undersöka om den pumpar bensin när du försöker starta värmaren.

Om den inte pumpar har du hittat felet. Annars måste nästan felet sitta i stiftet eller (möjligen) elektroniken i värmaren... Jag är osäker på hur pass mycket elektronik som finns på en Webasto - kanske ngn annan vänlig själ kan svara mer utförligt?
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Väcker en gammal tråd till liv!

Finns TS kvar på forumet och hur löste sig problemet? Har exakt samma fel på min E70!
Har bilen haft dålig ström eller för lite bensin/diesel låser brännaren sig och måste aktiveras igen via tester.

Med hjälp av rätt diagnosdator kan man även prova soppapump tillslag osv.
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
OK mj_

Batteriet är ju nytt så det kan bara hända att det var dåligt kräm i det o så har den låst sig. Har du erfarenhet om "vanliga" webasto återföräljare normalt har rätt diagnosutrustning?
To
57
Tobbe_Götet
BMW 530i -01
Löste det sig, jag har samma problem men har haft <1/4 i tanken samt 11.9volt men nu både laddat o tankat.
Displayen tänds o fläkten syns tillsammans med hastigheten på fläkten, efter 5-7 sekunder så försvinner fläktstyrkan och inget mer....
To
57
Tobbe_Götet
BMW 530i -01
Kom precis från BMW o det var en säkring som de inte sett tidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.