|
|
|
|---|---|
|
Jag tror att jag äntligen hittade den där 540:n som jag letat så länge efter. En ljust grå-blå Touring -99. Endast 14000mil. En ägare sen 2001 som verkar ha tagit hand om bilen på bästa sätt. Den har stått på firma sen Juni 2010 utan att dom blivt av med den. En kort provkörning så var jag såld. Det enda jag hittade var att kupefläkten hade lite obalans vid ett visst varv. Kan bli dyrt, jag vet... Men bilen var billig. Inte en rostprick nånstans vad jag såg. Ska syna den närmare idag. Den hade tydligen stått ute hela vintern, så den var som en igloo. Tar nog ett tag att få ur all fukt ur kupen. Går som en dröm gör den i alla fall. Körde 35mil hem igår eftermiddag, och jag förstod direkt vad som är grejen med 540. Vilken motor!! Omkörningar i uppförsbacke var ju jättekul helt plötsligt. Sen att den bara drog 0,92 under hemfärden trots uselt väglag och en hel den omkörningar och lite gasande, det är ju inte så tokigt. | |
|
Bara att gratulera! En härlig bil, V8:an är imponerande. Du kommer väl med lite bilder när vårsolen tittar fram? Själv funderar jag dock på att sälja min 540 till våren då jag inte behöver en Touring längre. |
|
|
Grattis! En e39 540 måste köras för att man ska förstå allt det goa den besitter. Svårt att i ord/text beskriva sådant. ...och sen när vägarna är torra och du får på sommarpuckarna... Mmm... |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Jag saknar min gamla.... |
|
"...och sen när vägarna är torra och du får på sommarpuckarna..." Ja, precis. Snacka om att det ska bli kul. Bara det inte blir som när jag hade en Volvo 850 T5 och blev styggt ifrånkörd av en Fiat Uno en gång. Den var viss lätt trimmad fick jag höra senare. Synade bilen lite närmare nyss, och det ser riktigt bra ut. I skuffen ovanpå reservhjulet låg en väska som det stod BMW på. I den låg en flaska Castrol motorolja och ett par vita handskar. Allt oanvänt. Är detta nån slags originalgrej som legat där sen bilen var ny? |
|
|
Glöm för all del inte finessen med att kunna stuva undan insynsskyddet i hållarna framför sittdynan i baksätet. Sen kan du dra upp och fästa "gallret" i taket. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Oljefodralet är ett original tillbehör. ska vara med en papperstratt också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.