|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 3:serie (pre-LCI) 08:a Märkte igår innan jag skulle ut o åka på kvällen att en mina ringar har gått sönder o ligger i 3 delar innanför glaset i strålkastaren :.( vet att de här två dagarna har det varit isbildningar på vägen och bilen har vibrerad som fan när man ligger i 50-70km/h så det är det enda som jag kan komma på! Köpte bilen för knappt två veckor sedan och jag vet att då inte var trasiga, samt att jag tvättade bilen i onsdags senast och kollad på mina angeleyes o var skit stolta över de :D så det måste ha hänt nån gång mellan onsdag kväll o igår kväll! Tror ni bmw byter ut den mot goodwill? eller har nån här tips på vad man kna göra?? kanske går det att byta ringarna bara? snälla hjälp!!! | |
|
Åk till BMW och be dem göra en goodwillansökan till BMW Sv. AB. Det kan vara så att iom att nybilsgarantin gått ut (2år) så täcker de mtrl medans du får stå för jobbet. Det beror på från fall till fall men fråga kostar inget. Mvh Asken |
|
| 3MW: Du kan alltid hoppas på att de byter ut dem, men jag har en känsla av att du kommer få avslag på din förfrågan/begäran. Men ibland ska man ha tur också. :-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja man har väl ett par månaders garanti efter ett köp speciellt på trafikssäkerhetsdetaljer, ljus förutom glödlampor bör väl inberingas i detta. Här är det ju frågan om haveri av en detalj som inte borde gå sönder under körning om man inte krockar tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag ar hos BMW nyss men de kunde inte göra nåt under helgen så jag får åka dit på måndag o se ifall det finns nåt man kan göra! jag skulle bli glad omman kunde fixa ringen ox utan att byta hela strålkastaren... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.