|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är så att jag har vanliga halogenlampor i lyktorna på min bil. Men jag önskar att sätta dit xenon istället. Och då undrar jag lite vad det är jag behöver.. Sitter nivåregleringen i lyktorna eller måste jag ha massa grejer utöver bara lyktorna? Det är alltså en e46 facelift.. Tacksam för svar. Och mottager gärna förslag på lyktor i form av länkar till dom.. | |
| Förutom strålkastarna behöver du: ljuskontrollmodul, nivåsensorer till fram och bakaxel, samt kablage. BMW säljer kompletta kit, men det är inte jättebilligt. | |
|
Haha ja då e de bara o skita i de med andra ord.. Nöjdförklara sig.. =) |
|
|
Du kan ju köpa ett xenonkit till dina befintliga lampor, men det är inte godkänt. BMW CS #5206 |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
eller eftermarknads strålkastare med projektorlins o angeleyes för ca 4-5 tusen inklusive xenonkitt på ebay. då har du lyktor som inte ser så olaglig ut för polisens öga iaf, o inte bländar onödigt mkt om man justerar dom rätt. Hur som helst så måste du ta bort xenonkittet innan besiktning. |
|
Eller så skaffar med original lykthus från exempelvis en skrotad bil och skiftar.. Ser original ut, lyser på original vis och allt passar och funkar bortsett från nivåregleringen och besiktningen, men det är ju enkelt att skifta tillbaka om det skulle behövas.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Ja jo alternativen är många.. Men det finns ingen enkel väg att gå om man vill köra lagligt.. Visst är det simpelt att kunna skifta som ni säger men man vill ju ha allt tiptop.. |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Du suntrip, jag som har din gamla bilförresten :) |
|
Fan va gött =) Saknar den sjukt mycke.. Det blir nog en 330 igen i framtiden =) |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Du får väll köp tebax den när det blir m3 köp för min del :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.