|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt 4st 18x9,5", bak är det inga problem, men fram så tar fälgen i fjäderbenet, provade med 5mm spacer mendet var inte tillräckligt, men jag vill inte ha spacer alls då fälgen kommer för långt ut då (utanför skärmkanten). Går det att modifiera fjäderbenet eller nått så att det går fritt ? Bilen är en E34 535i sedan Mvh / Laurin | |
|
Eller så inser du att 9.5" är en omöjlighet om du vill ha dem innanför skärmkanten. Du kan ju skärmbredda men det kommer ju se väldigt odiskret ut. Mina 8.5 ligger ca 5mm från fjäderbenet och de tar i hjulhuset vid fullt rattutslag. |
|
| Har du köpt nya fälgar av företag? Vore ju bra om du kan byta 2st till 8" fälgar. För det du har är 4st bakfälgar... | |
|
Fälgarna har suttit på en BMW 7 serie typ en 2003... Vad jag undrade var om det fanns nått annat fjäderben med annan vinkel på eller nått... |
|
|
Min bil har 17"X8,5" är sänkt och de tar i krängningshämmaren vid fullt rattutslag. If it works, don't fix it. |
|
| Hm..Jag har 19*8.5" runt om det tar inte i nånstans(235/35). Gällande "frigång" från fjäderbenet så är 3mm minimum, jag skulle säga 5mm för att ha lite marginal. Frigång vid fullt rattutslag räcker med att det går just fritt, är sällan man kan köra fort med fullt rattutslag.... | |
|
Även jag har 19x8½" fram + 70mm sänkning, och som jag skrev så tar den i inne i hjulhuset. Inte så det märks under körning men det syns. Jag är väldigt imponerad/förundrad över hur BMW konstruerat sin hjulgeometri. När jag står still med fullt rattutslag får jag inte in lillfingret mellan skärmkanten. Och det tar ALDRIG i när man kör, efter 3 år efter nylacken så är det lite skrap på insidan, men inget som gått igenom färgen. Högst märkligt :P |
|
| Japmax: 70mm sänkning är mycket...Min bil är helt original i chassiet, nya friska original-prylar så det är inte ens i närheten att ta i.... | |
|
Om man sätter dit coilovers fram då ? Då lär det ju gå fritt, eller hur ?! Dom är ju mycket smalare än original fjädertallrik.... Mvh / Laurin |
|
| Jo, men fjäderbenet är inte smalare, och det är där fälgen tar i. | |
| Jo, fälgen tar i den nedre fjäder tallriken på fjäder benet och coiloverbenet har ju mycket smalare fjädertallrik.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.