AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.088

Skillnad på navi

Hej
Är ute efter en 330 från 08-09 och vill ha navi i bilen.
Vad är skillnaden på navi Business och Pro på E90. Vet att skärmen är mindre på business men är det något annat som skiljer?
Går det att uppgradera en business navigator för rimliga pengar?
Tack på förhand.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Business=kartpilar
PRO=karta i färg
Tack för svaret Bianca.
Har hittade lite andra trådar samt på BMW hemsida och då verkar det som de nyare business versionerna har kartor. Men jag hittar ingenstans när denna uppdatering kom eller har jag missförståt den infon?
Sen undrar jag när Navi pro blev hdd baserad eller har den alltid varit det?
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Nja, så var det på tidiga e60 och E90. Men på en nyare är det karta. Jag vet dock inte när brytpunkten var.

Skillnaden är skärmstorleken, CD istället för DVD och förmodligen lite färre finesser på Businessen.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Hdd navi pro kom 2009 årsmodell....asså då från sep 08
Då har jag blivit lite klokare över vad jag skall leta efter.
Tack för hjälpen.
Roffa1
Red_Wings05: Klokt val, med den inbyggda hdd kan du lagra allt: cd, mp3, dvd. dessutom 2st olika USB uttag i bilen som standard.Delbar skärm så du kan se Multimedia plus GPS på en o samma gång. Se dock till att bilen är utr med (minst) Hi-Fi 676.
Gu
8
Gustavson
320D Touring -08
Hej!
jag har buissnis (stavning), och har både karta och dvd (som spelar mp3). på mina kartor har jag -07 så då är det i alla fall med karta (i stället för enbart pilar)

jag tror det, när det gäller skärmen, är dumt att skriva några regler i sten då det gäller skillnad på pro och buissnis då det skilljer mycket på programmvraran från år till år.

något som jag saknar dock är möjligheten att spela dvd/mp3 och använda navi samtidigt... det kan man på pro då det är 2 slots...

Kan upplysa om att kartbaserad Business kom 03/2007 och HDD baserad Pro kom 09/2008.
Konstigt att varken reservdels eller säljavd. på min lokala BMW handlare kunde svara på det, utan jag fick maila BMW Sverige för att få det svaret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.