|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fått problem med dåligbatterispänning och har skaffat en CTEK-laddare som jag tänkte koppla in för en ordentlig uppladdning och ev. rekonditionering av batteriet. Mitt problem är att jag har bilen på gatan, vilket gör att det är lite knepigt att kunna ha batteriladdaren inkopplad i något dygn, vilket lär vara den tid som behövs. Funderar därför på att koppla ur batteriet och ta in det för att laddas. Efter en snabb titt på batteriet konstaterar jag att det inte verkar så enkelt som att koppla ur plus- och minuspol och lyfta ur det, utan det verkar finnas en hel del kablar och annat som skall kopplas loss. Någon som vet var man kan hitta en instruktion för hur man går tillväga? Antar att det också finns en del saker att tänka på med tanke på elektronik som nollställs m.m.? En sak jag kom på är ju att centrallåset inte kommer funka. In genom förardörren kommer jag ju med nödnyckeln men för att komma åt bagaget och batteriutrymmet lär jag väl få krypa in genom kupén och använda "nödöppnaren" på insidan av bakluckan i och med att den öppnas elektriskt - tror i alla fall inte det finns någon mekanisk koppling mellan handtaget på utsidan och låsanordningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.