AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
464

M3 + SMG (97-99)

M_drei
Hej!

Jag funderar på att chippa min M3 -98 med SMG-låda och har några frågor (som jag hoppas någon här kan vara vänlig att svara på):

1. Är det problemfritt att chippa när man har SMG-lådan (dvs finns någon koppling mellan elektroniken som sköter SMG:n och trimchippet)?
2. Höjs varvtalsgränsen (om ja, med hur mycket)?
3. Vad blir den "ostrypta" hastigheten?

Mvh
Thomas
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Ring till Jürgen Weise hos JWR 08/7454798
282 km/h om du får 335 hk.

Innan du tar kontakt med Weise så föreslår jag att du läser tidigare inlägg om hans företag här i forumet.
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
racerdude:

Eller så ringer/åker han ditt och bildar sin egen uppfattning.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gustav: Hur får man ut 335 häst med ett vanligt chip utan andra förändringar på en sugmotor? Det är ju i runda svängar 15hk och är inte det lite optimistiskt? Jag har för mig att du bänkat din chipade bil til det men tänkte mest på vad det är för slags chip och om du gjort något annat.
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
ca15hk är väl vad trimmfirmorna brukar ange på dom flesta sugmotorerna .
e-b
Är det värt allt besvär "att åka dit o bilda sig en egen uppfattning" när den allmänna uppfattningen verkar bestå av besvikelse och missnöjdhet?
Det finns flera firmor av dito typ. Läs foruminlägg- ta en annan.
*acey*

Dom flesta firmor anger 5-10% i efekt ökning på 3,2.
Vad jag har hört så får du runt 20-25hk+ med filter.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tycker ändå att det verkar lite optimistiskt. Läste något reportage i bilsport att det oftast var ganska mycket glädjesiffror bland chipmakarna. Men det kanske skett en ordentlig uppryckning på senare tid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.