|
|
|
|---|---|
|
Hej La ut min bil på blocket i natt så den kom ut strax efter 8 och lite senare fick jag ett sms där jag inte kan se numret men det står ist: dave.smotol och han undrar skicket på bilen och vad jag vill ha för den, och han skriver på engelska. Han vill att jag ska maila till en mail adress som han har skrivit med. Men jag tror detta är någon bedragare och undrar om det är någon annan som varit med om detta nyligen eller hört någon annan som varit med om det? Mvh Peter Thor | |
|
sånt händer ofta när man har annonser ute, enkelt att hantera, strunta i dom bara och deleta meddelandet eller mailet Mats BMW CS #5847 |
|
| Känns mer som regel än undantag att man får ett sånt sms | |
|
Det har jag råkat ut för! Dom vill bara åt bilderna på din bil. Sen efter en lång tid typ några månade så lägger dom upp bilderna på bilen och försöker sälja den billigt. Oftast står det typ så här: Bodde några månader i sverige som konsult eller nåt annat, var tvungen att köpa bil, men nu har jag återvänt tillbaka till hem landet tex england. Ratten sitter då på felsida här i england och då är det lättast att sälja tillbaka bilen till ursprungslandet, sverige i detta fallet. Eftersom det är så billigt så finns inget prutmån och bilen är i kanon skick. Skicka över pengar eller kostnaden för transporten så skickar han iväg bilen till sverige, typ biltransport! Sälj bilen till någon annan. MvH Bmw 4-ever |
|
| Bara totalignorera.. tänkt efter, oavsätt bedragare lr inte, vill du sälja bilen till en "dave.smotol" som inte kan svenska, inte visar sitt telefonnummer och vill att du ska maila? | |
| Nej skulle aldrig svara på det men vill gärna se om någon hade fått med samma namn eller liknande. En kompis har ute en jeep 50 talare som dom också har skickat så till och en kompis som hade ute sin cross skickade dom också så till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.