|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har en M5 e39 -99 när bilen har stått ett tag så är batteriet så pass urladdat att den inte orkar starta, all belysning funkar osv men den klickar på starten, Tar man startkablar från en annan bil så startar den direkt, jag vet att cd-växlaren är trasig, kan den ligga och tjuvdra ström tro? är det någon kunnig som tror sig veta vad det kan va som drar ström, tacksam för svar! MVH /Adrian | |
Colafant |
Hur gammalt är batteriet? det är inte så att du kör korta sträckor så det inte hinner ladda? MVH |
|
batteriet är bytt nyligen, tänkte bara kolla om någon vet att dom brukar dra tjuvström någon stans, tack för snabbt svar MVH |
|
| Har haft samma problem med en alpina e39 och då var det den digitala klimatpanelen som drog ström. Bara att börja mäta. | |
| Den vanligaste strömtjuven på E39 måste vara drivsteget till kupéfläkten. Symptomen är att fläkten väljer andra hastigheter än den inställda på displayen, samt att fläkten kan börja gå med bilen avstängd. | |
| Hade exakt samma symtom som dig på min 525:a -02. Köpte en nytt fläktmotstånd (kallat slutsteg på BMW) och bytte det själv. Lite pilligt men det gjorde susen! | |
|
Vad är "ett tag"? Min M5:a klarar inte att stå 1,5 månad utan att den nästan är helt död. C-TEK underhållsladdare är de magiska orden ;] ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
| Bobmeister: testade både en sådan och ett nytt originalbatteri utan framgång så jag tog den dyra vägen till felet. ;) | |
| Oj, missförstod nu men jag köpte som sagt både laddare och batteri men det var alltså slusteget som krånglade. :) | |
|
Jag startade bilen på morgonen i garaget och åkte till jobbet i ca 20 min, sedan ställde jag den där, tog den på lunchen och åkte ca 20 min, tog den när jag slutade och åkte 4 mil ställde den i en timma, och åkte hem 4 mil igen, stängde av bilen och grejade lite i garaget, sedan startade jag den för att åka, men så stängde jag av den för att ta nyckleknippan i bilen och låsa garaget. skulle starta igen, och då startade den inte, bara klicka en gång, den orkade inte med booster, eller startkablar från en annan bil heller utan jag fick ta ett annat batteri, då startade den, har för övrigt kollat batteriet idag, det har 70 % kapacitet kvar när det är fulladdat. kan även tilläga att centrallåset inte fungerar på höger bakdörr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.