AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
16.940

Sänka E61 med nivåreglering via OBD?

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Hallå gubbar

Jag vill fråga om någon har sänkt sin E60 eller E61 bak utrustad med nivåreglering, genom att via OBD ändra "normal nivån" bak till lägre värde och på så sätt få bilen sänkt lite?
Vilka fjädrar han ni kört på fram och hur mycket?
Jag skulle vilja på ner den ca 10mm så den inte blir för låg men samtidigt inte har för stor glipa mellan däck och plåtkant.

Jag har pratat med vissa om det som säkert känner sig träffade nu, men jag ville kolla om det fanns fler som gjort det. Vill gärna få sänkt den så som HenkePenke här på AutoPower har gjort.

"Riktiga män kör diesel"
3M
718
3MW
E36 Ti
Går att sänka den via OBD, kostar allt mellan 500:- till 1000:- men vissa BMW verkstäder vill inte veta av sånt (läs BMW solna) så jag valde att bygga justerbara stag bak! Gick på typ 200:- o bytet tog 10min per sida! Jag finns på garaget.org/Pitstop om du vill så skicka pm där till mig för mer info samt intruktion! Gällande fram så körde jag lowtec fjädrar 40mm (blir ca 15-20mm på din då du har m-sport) fördelen med justerbara stag är att du kan sänka fram med fjädrar och efter typ 100 mil när de satt sig justera bak så du får den perfekta utsendet :D kika gärna på min gamla BMW e61 på sidan o se vad du tyckte! Hjulen är 9x19 runt om med 235/35R19 o et8F samt et3B
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Jag fick min gamla E61 gjord på BMW i Västerås och använde Eibach pro kit fjädrar fram, skitbra komfort trots sänkning o 9x20". Tror dock dom bara sänkte 25mm så det blir inte mycket skillnad i ditt fall...
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Tack för tipset! Jag hade inte tänkt att sänka den speciellt mycket heller. Men först ska jag montera 20" och se om det är nödvändigt med sänkning eller inte. Köpte ändå 20" med däckprofil som ligger på övre gränsen, 35 fram och 30 bak mot 30 fram och 25 som är närmast 0% värdet.

"Riktiga män kör diesel"
ma
212
macattac
520d Touring -09
fråga: var hittar jag sänkfjädrar?

och en till: hur vet jag om jag har möjligheten att sänka via obd? eller är det standard på e60/61?
ma
212
macattac
520d Touring -09
sänkfjädrar har jag nu hittat...men jag kan inte utläsa av bmwvin.com jag har luftfjädring eller ej...
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag vill minnas att alla E61 har luftfjädring bak, så du bör ha det. Har du det så justeras detta i INPA Länk
ma
212
macattac
520d Touring -09
tackar. man kanske skulle köpa sig sån där obd joxamojs med inpa....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.