|
|
|
|---|---|
|
Hej igen. Har kollat fästena, bultarna, de två 17mm som ska loss föt att frigöra startmotorn. kan man köpa en sån krokig startmotornyckel som finns på biltema. När jag ser den så verkar den inte alls få plats för den övre muttern. Kan jag ha fel? Bilen, 528- 86. Ronny. BMW Såklart | |
|
Hej Ronny! Övre bulten sitter välldigt trångt till jag använde en vanlig ringnyckel men fick slipa ner den utvändigt, för att kunna trä på den på bulten. Slipa lite i taget tills du kännar att den går på. Skriv och berätta hur det går. mvh BLJ |
|
|
Tackar Bengt Gjorde som du tipsade, o det gick som på räls direkt. Så nu ska jag ta den till jobbet så ska jag kolla upp den. antagligen kanske jag får byta den helt, men nu e den loss iaf. Så har du vägarna förbi Stockholm och jordbro, så säg till, så bjuder jag på all Cola du kan dricka, ta gärna familj om du har. Tack ska du ha, MVH Ronny. BMW Såklart |
|
|
Hej Ronny! Kul att det funkade! En utbytesstartmotor är dyr ca 2.000:- så kolla den du har noga innan du köper ny. Provkör med startkablar slår drevet ut med en smäll och motorn snurrar av bara den så kan du vara rätt säker på att felet ligger i drevet. kolla även att kuggarna på drevet och på svänghjulet ej är skadade. mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.