|
|
|
|---|---|
|
01 Driver Airbag Airbag Control Unit Jag radera koden så slockna airbaglampan i ca 3 timmar sen börja den lysa igen släckte den igen och nu har det funkat i 6 timmar utan att den har börjat lysa . kan det vara glapp någon stans ? någon som vet vad detta betyder ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Airbag förare är felaktig. dvs glappkontakt tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hasso har du nått tips på vad som kan göras ? | |
| har kollat skroten efter en airbag .men det finns inga på bildelsbasen är det så att dom inte får sälja airbagar på skroten ? finns det någon som kanske har en liggandes till e39 med multiratt ? | |
| En fråga till den så kallade klockfjädern om den är trasig får den en egen felkod då o carsoft ? | |
|
Av någon konstig anledning så kallar de den för "rattkudde" på bildelsbasen. Lars MG - Life too short not to! |
|
| Rattkudde ja du .... tack för infon för det | |
| Har samma larm i min 528-00 är det mest troligt att kontakten till airbagen är bruten eller fel på själva airbagen?Är det typ en släpring som håller kontakten?tänkte rota lite med detta tacksam för lite erfarenheter kring problemet. | |
| curigan har du fått fixat felet ? jag har inte rotat nått i mitt ännu | |
| Jag har precis den här koden , och fått styrdonet testat som är helt, hur gick det med detta byte du släpringen? | |
| jag släckte lampan och efter 3dje gången va den släckt har varit det i 1 år nu | |
|
Så vart det för mig med, men det är permanent nu. slet ut styrdonet och skickade iväg det för rep, dock var det ej något fel. Måste vra släpringen ska lossa lite kontakter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.