|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
:-) Jag bara måste ge en eloge till Hasso som prickade in sitt inlägg (filmen) med god precision i tid och rum. Man skriver om svängradien och så kommer exempel med blixtens hastighet... :-) mvh/ Anders |
|
|
Sysslar man med sladdar av "medveten modell" ska man ju koppla ur i förväg. Jag förundrades lite på vägen hem idag över effektiviteten i systemet. Åkte ca 60km/h o satt o ryckte i ratten vänster/höger/vänster o gasade. Man hör hur det klonkar lite om bromsarna o bilen bara rätas upp. Rätt häftigt. När jag kom till kurvan där jag brukar köra försiktigt (har ofta DSC avstängd) pga understyrning om man kör för fort ökade jag hastigheten i stället och bara svängde. Vips så sladdade bilen själv igenom kurvan. Coolt. Men färden blir inte alls bekväm om man kör brutalt och osmidigt så att systemet måste rycka in och rädda en hela tiden. Men då ber man om det tycker jag. :) Apropå rwd och stabilitet rakt fram. Gasar man så att det slirar ordentligt händer ju inte ett skvatt... Ena hjulet spinner och bilen går spikrakt framåt, tills man vrider om ratten... |
|
| Volvo 740 pareras som sagt bra med sitt stora styrutslag, men även för den relativt låga vikten över bakaxeln jämfört med tidigare RWD Volvobilar. D.v.s den kortare hjulbasen på 240 som gjorde att man i baksätet satt lite vänd inåt i kupén med en innerskärm i halva ryggslutet ;) Kanske en däckfråga, men de 740/940 jag provat har haft dålig framkomlighet i snö, utan lite ballast i bagageutrymmet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.