|
|
|
|---|---|
|
Har kollat lite på e39or runt 00-04 det är ju ASC på dom..? men på 728an 99b och brorsans 325 01 är det dsc? BMW makes your day. | |
| Jag har DSCIII på min -01:a Tror det blev standard det året. Pre-facelift kan ha ASC. | |
| Har DSC på min 525i -02 | |
| har dsc på 540:an | |
|
Ja har dsc på min 540 98 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kom-98 har jag för mig som tillval på prestigmodellerna. ASC alt DSC har inte så stor jättebetydelse egentligen. DSC börjar jobba innan det sladdar /tappar greppet, ASC jobbar när det börjat sladda/tappat greppet enkelt förklarat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| DSC blev standard 02 ( eller möjligen vid facelift 01). Tidigare var det ASC som var standard men DSC fanns som extrautrustning. | |
| På E46 som angavs som exempel blev DSC standard i samband med facelift 02. Nämnda bil har alltså DSC som tillval. | |
|
Min e39 -01 har DSC och det var säkert standard då, det funkar ju fint för att förhindra sladd på alla sätt även om det är lite grovhugget mot moderna system. Däremot så gör det ju noll nytt för framkomligheten, spinner ett hjul så stryps effekten och man står där med ett långsamt spinnande hjul eller motorstopp. På min gamla e34 -94 med ASC+T får man ju lite hjälp med framkomligheten då ett spinnande hjul bromsas och effekten minskas utan att motorn dör, men samtidigt så får man ju ingen hjälp med att häva en sladd utan bara en minskning av pådraget vilket dock ofta räcker väldigt långt. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.