|
|
|
|---|---|
|
Jag vill att bilen ska få ett sportit och häftigare ljud. Jag vill inte bygga själv utan vill köpa ett färdigt system från kat och bak. jag är inte petig med att det låter lite i kupèn när man kör. gillar när det låter. Vad ska man köpa för system som låter tillräckligt mycket? Har för övrigt en 328 e36. MVH Martin | |
|
Du behöver inte köpa nå't, såga av slutdämparen istället... If it works, don't fix it. |
|
|
Vill samtidigt få en stilren look på det. Sen vill jag inte förstöra orginalet. Vill ju ha lite mer race sound. MVH Martin |
|
|
Beroende lite på vad det får kosta. Schmiedmann har. Simons (billigare och dönar) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Eisenmann!! Sök på forumet så har du garanterat ett par timmars läsning :-) Niklas Fransosen |
|
|
Googlade avgasrör bmw e36 Regnar en hel sjö full med förslag på diverse säljare. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Har kollat lite på trådar om Eisenmann race. Vissa säger att det låter helt underbart och andra säger att det låter klent och skilljer sig inte så mycket från orginal. Vad ska man lita på? Vill att det ska låta ordentligt. Tack för svaren! MVH Martin |
|
|
Köp först ett öppet filter så blir det gött insugsljud. Sedan kan du köpa simons för det räcker nog gott om du vill åt lite bröööt. Mvh |
|
|
Håller med Mugellorot. Tycker också Eisenmann är över reklamerat. Kostar en del och inget WOW utav det. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
På min bil satte jag dit biltemas japsdämpare har aldrig hört ett så bra ljud som jag har i den nu, älskar varenda gång jag drar varvstoppet Fick visserligen bygga det, men gick väldigt smidigt ändå, drog de från katten och hela vägen bak använde följande: 1 st y-rör(för o förbinda de 2 avgasrören) 2 st 45graders krökar 1 50 cm rak rör(för dom bitarna som behövdes emellan) rörklamrar enda problemet jag hade var att knacka i y kröken, tog en planka så den satte sig rejält, sitter som urberget sen 2 år tebax kanske inte vad du söker, men vilket gött ljud de är i den |
|
|
Har också byggt själv med Biltemas rör och Japs på slutet. Här litet klipp på ljudet som jag har. Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
såga ett kors i din befintliga och plocka ur lite stoppning och svetsa ihop :) de ska jag gö på min te våren. BMW ownz |
|
|
JAg hade en m3 dämpare på min och det lät väldigt bra. För det finns ingen mellandämpare på e36 eller? Det satt ingen på min. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tack för alla svar! Jo sitter en liten dämpare precis efter kat. Men känns mest som det kommer bli ett eisenmann 2*76. Det är stilrent och för hoppningsvis blir jag nöjd med race versionen. MVH Martin |
|
| Sök på youtube på Eisenmann och m52 eller 328, så kan du säkert provlyssna lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.