AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.641

Zulassung även om man trailrar hem bilen?

Hej!
Jag ska köpa en Porsche hos en privatperson i Tyskland. Eftersom jag tänker ta hem den på en biltransport så behövs inte interimskyltar om jag förstått det rätt. Måste jag åka till Zulassung-myndigehten ändå?
Räcker det inte med att jag får ägarbrevet av säljaren?

Tacksam för snabbt svar!

//Martin
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nej, du måste ju få bilen avreggad från Tyskland.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Kane:

Är du helt 100 på det? Ligger det inte i säljarens intresse att göra det?
Jag hämtade en hoj i Tyskland för 2 år sedan och det var bara att betala och få briefet så var det klart. Vad handlaren sedan gjorde vet jag ju förståss inte.

Mvh Jimmy

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag registrerade inte av något när jag trailade hem bilen. Transportfirmsn hämgade bilen hos BMW-ÅF och jag fick inga extra kostnader som någon debiterade mig. Bilens handlingar måste själklart följa bilen.
Är bilen inreggad och i Trafik hos nuvarande ägaren måste han ställa av den/avregga den på Zulasssung först

Men är det redn gjort och bilen är utan skyltar är det bara att skeppa hem och i briefet står att den är avreggad/avställd

Bara att regga in i Sverige med det briefet samt en köpehandling där du framstår som köpare och tidigare ägare som säljare
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
All registrering/försäkring är personlig i tyskland. Lämna skyltarna till säljaren och åk hem med den på släp. Exakt så gjorde jag .

Mvh Jonas B.
deamon
om bilen säljes utan skyltar innebär detta att han redan tagit den ur trafik
om skyltarna sitter på så måste du åka dit och ställa av bilen , för att få med dig nåt som heter "ZULASSUNGSBESCHEINIGUNG TEIL 1 även kallad schein , annars kan du inte regga in bilen ,
alltså du ska ha med dig ett A4 papper ihop med en smalare papper där all info om bilen finns den stora A4 är brief och den lilla är komplettering , (den lilla är mycke viktig)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.