|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska köpa en Porsche hos en privatperson i Tyskland. Eftersom jag tänker ta hem den på en biltransport så behövs inte interimskyltar om jag förstått det rätt. Måste jag åka till Zulassung-myndigehten ändå? Räcker det inte med att jag får ägarbrevet av säljaren? Tacksam för snabbt svar! //Martin | |
| Nej, du måste ju få bilen avreggad från Tyskland. | |
|
Kane: Är du helt 100 på det? Ligger det inte i säljarens intresse att göra det? Jag hämtade en hoj i Tyskland för 2 år sedan och det var bara att betala och få briefet så var det klart. Vad handlaren sedan gjorde vet jag ju förståss inte. Mvh Jimmy |
|
| Jag registrerade inte av något när jag trailade hem bilen. Transportfirmsn hämgade bilen hos BMW-ÅF och jag fick inga extra kostnader som någon debiterade mig. Bilens handlingar måste själklart följa bilen. | |
|
Är bilen inreggad och i Trafik hos nuvarande ägaren måste han ställa av den/avregga den på Zulasssung först Men är det redn gjort och bilen är utan skyltar är det bara att skeppa hem och i briefet står att den är avreggad/avställd Bara att regga in i Sverige med det briefet samt en köpehandling där du framstår som köpare och tidigare ägare som säljare |
|
|
All registrering/försäkring är personlig i tyskland. Lämna skyltarna till säljaren och åk hem med den på släp. Exakt så gjorde jag . Mvh Jonas B. |
|
deamon |
om bilen säljes utan skyltar innebär detta att han redan tagit den ur trafik om skyltarna sitter på så måste du åka dit och ställa av bilen , för att få med dig nåt som heter "ZULASSUNGSBESCHEINIGUNG TEIL 1 även kallad schein , annars kan du inte regga in bilen , alltså du ska ha med dig ett A4 papper ihop med en smalare papper där all info om bilen finns den stora A4 är brief och den lilla är komplettering , (den lilla är mycke viktig) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.