|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag drar till Tyskland i morgon och ska hämta två bilar, så jag att och kollade efer lite roliga objekt att åka och kolla på. Så fann jag en Alpina E34 med V12 i ? Någon som sett någon likande förr ? Tydligen bara 40 ex byggda. Länk |
| Nej det är ingen Alpina. De har ej tillverkat någon V12 E34. | |
| precis, den enda alpinan med v12:a är väl b12 5.7 ? (E31) | |
|
B12 5,0 (E32) och (E31), B12 5,7 och 6,0 (E38) finns också. //Sniffer |
|
Crusty |
Det ända som var ALPINA på den bilen var fälgarna, inga alpinakjolar, såg inte ut som om det var ett alpina märke på bakluckan, o sen kan man ju se på ratten att det inte var en äkta alpina. Tyvärr! |
|
Om bilen är reggad som en Alpina 550 (med alla tekniska intyg, osv.) i Tyskland så kan du ju ändå plocka in den och göra ett försök hos SBP. Om inte, så kan du plocka in den och ställa den i garaget i väntan på att SBP läggs ner och att TÜV tar över ruljangsen, den kommer vara i princip omöjlig att få genom SBP nämligen. Det är inte heller någon äkta Alpina, de säger ju inte direkt i annonsen att ALPINA byggtt 40 st, bara at det är 40 byggda... kanske är några hemmaskruvare som byggt 40 st till hugade spekulanter?! :D Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
| Å mätarnålarna är inte röda! | |
| Sen så är det ju 300hk i den och det låter ju som en original 750 snurra,En ofilad motor skulle väl inte Alpina slänga i.. | |
| Men läckert med v12. Den har ju kraft från tomgången! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.