AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
454

Riktig Alpina ?

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jag drar till Tyskland i morgon och ska hämta två bilar, så jag att och kollade efer lite roliga objekt att åka och kolla på. Så fann jag en Alpina E34 med V12 i ? Någon som sett någon likande förr ? Tydligen bara 40 ex byggda.

Länk

Nej det är ingen Alpina. De har ej tillverkat någon V12 E34.
precis, den enda alpinan med v12:a är väl b12 5.7 ? (E31)
B12 5,0 (E32) och (E31), B12 5,7 och 6,0 (E38) finns också.

//Sniffer
Crusty
Det ända som var ALPINA på den bilen var fälgarna, inga alpinakjolar, såg inte ut som om det var ett alpina märke på bakluckan, o sen kan man ju se på ratten att det inte var en äkta alpina.
Tyvärr!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Om bilen är reggad som en Alpina 550 (med alla tekniska intyg, osv.) i Tyskland så kan du ju ändå plocka in den och göra ett försök hos SBP. Om inte, så kan du plocka in den och ställa den i garaget i väntan på att SBP läggs ner och att TÜV tar över ruljangsen, den kommer vara i princip omöjlig att få genom SBP nämligen.

Det är inte heller någon äkta Alpina, de säger ju inte direkt i annonsen att ALPINA byggtt 40 st, bara at det är 40 byggda... kanske är några hemmaskruvare som byggt 40 st till hugade spekulanter?! :D

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
ja
47
jas
E30/M30 -89
Å mätarnålarna är inte röda!
Sen så är det ju 300hk i den och det låter ju som en original 750 snurra,En ofilad motor skulle väl inte Alpina slänga i..
Men läckert med v12. Den har ju kraft från tomgången!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.