AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.149

Råd om styling till E36 Compact, ska se snyggt ut, "men inte för mycket"

ca
9
caallee
316i Compact - 95
Hej!

Jag har en BMW 316i Compact E36 som jag har lite planer för.

Hade tänkt att ev styla den lite, men jag vill inte att det ska se "för mycket" ut...

Det jag har tänkt och även påbörjat är byta till vita blinkers, och ev dioder i dimljus, p-ljus och regskyltsbelysningen.

Funderar på att även kanske tona rutorna till sommaren, men inte kolsvart, då jag inte vill att bilen ska se ut som en "pizzaracer".

Har även funderat på att lacka ner den, men har inte kunskapen om hur man gör och heller inte hur mycket det kostar...

Finns det något mer man kan göra?
ca
9
caallee
316i Compact - 95
*Edit*

Har även satt på ett borsta krom slutrör istället för det svarta, vilket höjde utseendet mycket!
ca
9
caallee
316i Compact - 95
"Borstat" ska det stå
Visa användare
71
zcuse
BMW 225e Active Tourer -24
BMW 520d Sedan -17
Finns bilder i mitt galleri på hur min compact såg ut när jag köpte den.
Stylingen då bestod av: Vita glas runt om, sänksats, tonade rutor, m-front, m-backspeglar och 18" oz-racing.

Det var lite för mycket för min smak, men det kanske kan ge ett litet hum om hur det kan se ut i alla fall.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ta technix coilovers + 17-18" fälgar t.ex BMW style5 eller Calibre vintage + m-paket monterardu allt i den ordningen kan du inte misslyckas! Lysen och sånt tycker jag man kan ta sist, har inte bilen rätt hållning kommer sånt krams inte till sin rätt enligt mig. Allt du behöver finns på ebay.de :)

Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Nerlackering gör jädrans mycket på bilen.. Här är en bild på min compact: [img]Länk
Har inget "styling" på min. Bara vita blinkers och vit/röda bakljus, och ett par sletna 17" fälgar.
Behövs inte mycket för att det ska bli snyggt.

Upp med lite bilder på din osse..
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Länk
har du bild på hur bilen ser ut idag??.. annrs är nya njurar samt backspeglar och en liten sänkning ett lätt knep att få bilen snyggare
ca
9
caallee
316i Compact - 95
Hej!

Tänkte lägga upp lite bilder, men rekommenderar ni garaget.org eller liknande isf eller kan jag lägga upp bilder här direkt på forumet?

Bilder kommer iaf inom en snar framtid!

Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Du får ladda upp bilderna på en gratis server t.ex. och sen länka till dom här..

Nått av det snyggaste med compacterna i "styling" är m3-paket..
Montera M3 front, M3 kjolar och M3 speglar.. en liten sänkning, tona rutorna lite.. Passar så jädrans bra.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Hittar du ingenstans att ladda upp dom så bifoga dom i ett mail till mig så kan jag alltid slänga in dom på min server..
ca
9
caallee
316i Compact - 95
Nuså! Nu har jag äntligen tagit lite bilder på bilen, så håll tillgodo! :)

Smajly, din compact är ju grymt snygg! Tänkte mig nog något liknande till min..

Dock så är bilen smutsig men det ger iaf ett hum om hur den ser ut...

Funderar på att lacka ner den + att lacka speglarna, men vet inte riktigt om det är värt kostnaden att lämna in den till en lackerare, eller om man kanske skulle göra det själv, men det kanske är svårt att få det snyggt...?

Länk

Länk

Länk

skulle bytt till m3-speglar, bytt lampor runt om och kanske ett par fälgar
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Den såg ju inte hel fel ut..

Lacka ner den.. lacka speglarna.. byt till sånna bakljus jag har.. ett par snygga alufälgar.. Iallafall en början.. det gör skitmycket på utseendet bara genom att lacka ner den..
Lite bilder på min egen enligt mig själv smakfulla styling. Tråden i sin helhet hittar du här: Länk

Länk

Länk

Länk

En lagom sänkning och ett par snygga fälgar med rätt ET gör massor för utseendet enligt mig.

Johan S
NS 8.29
ca
9
caallee
316i Compact - 95
Jo som sagt tänkte jag lacka ner den då det gör väldigt mycket för utseendet!
Frågan är bara hur man ska göra det, går fortfarande i gymnasiet så jag vet inte om det är värt pengarna att lämna in bilen till en lackerare, för de bör väl gå på minst 5 000 isf?

Har ni lackat något själva med okej resultat?

Fälgar gör ju också massor för utseendet, och jag är på jakt efter en uppsättning fälgar till bilen, men det är ju lite små svårt att hitta om man inte ska köpa nya fälgar + däck vilket lätt går på 10 000.
Nackdelen är ju att jag har riktigt fräscha sommardäck på plåtfälg, annars hade det varit en annan sak... :/
Tänkte om man kunde hitta en uppsättning 15-tummare å sätta på mina "plåtfälgs"-däck då de nästan är helt nya...

O Johan, din var riktigt snygg din också ;)
Som sagt vad kan en ner lackning kosta? Är det nått man kan göra själv?
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Inte den blekaste vad det kostar.. jag minns inte ens vad min kosta att nerlacka.. De va ett tag sen det gjordes..
Lättast är att ringa den närmaste seriösa lackfirma man hittar och fråga..

Visst kan man göra det själva.. är man bara lite "haj" på lackspruta och har kompressor så kan man göra underverk.
Stötfångare hade jag inte gjort själva med sprayburkar.. möjligtvis trösklarna..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.