|
Sida 9 av 21
|
|
|---|---|
|
Du undviker frågan. Vilken är den senaste bil du sålt på Blocket? ------- //Lövet |
|
|
Sven B "Men de som påstår att bilen är för högt prissatt har fel menar du BjörnB, du har själv sagt att bilen sannolikt inte är värd mer än drygt 90 för att vara snäll*L*" Så länge inte bilen är såld och vi vet slutpriset finns ingen som har rätt eller fel. Minns inte hur jag skrev men hoppas jag inte tvärsäkert satte ett slutpris på 90' för det handlar om en gissningslek oavsett hög/låg värdering. Har för övrigt inte skrivit nåt i tråden för att primärt vara snäll, 90' är vad jag ärligt tror att man kan få ut med lite tålamod. Har inte riktigt koll på hur mycket telefonen har ringt hos Craile sista tiden men att bilen inte blivit såld på tre veckor är absolut inget att hetsa upp sig över i detta läge. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sven B. Att ge över 100 kkr för en snikutrustad E39 med 14 kmil på mätaren är alldeles för överprisat. Skall du lyckas locka till dig intressenter som inte är BMW initierade så är du way off i pris. Du får ju 00/01 med samma utseende för halva priset och med mer utrustning. Eller du får en E60 om du lägger till lite. Att då kunna motivera inför en potentiell köpare varför de skall köpa din dyrare bil blir ju svårt. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
Sven B |
Kan inte säga att TS inte fått några telesamtal men inget seriöst bud som ens är i närheten borde jag säga. "skambud får väl alla" andreas jag har gjort bilaffärer på blocket så svaret är ja! Vad är din uppfattning om vad Crailes bil är värd? BjörnB Helt rätt jag har inte koll på vilka samtal han fått, men jag får uppfattningen att han trodde att telefonen skulle gå varm på 119...ja herregud... |
|
många som tror att Värde och Pris är samma sak. Värdet är vad bilen är värd. (otroligt svårt att fastställa exakt) men pris är ju det pris vad en spekulant HÖGST är beredd att betala för objektet. när jag köpte min E60 så kikade jag redan då (2009 aug) på en Diamantsvart E39 525-IAT m-paket för 99000:- och den såldes utav svenska bil(saab handlarn i akalla), bilen hade rullar 9700mil och var otroligt fin både innuti och utanpå.- inte ett kap då E60 karossen hade funnits i 4 år, men en välbyggd bil iaf JA. jag var beredd på att köpa den för begärt pris OM jag hade varit ute efter en automat..... men nu 1½ år senare skulle jag inte betala 99000 för den. :) Drive it like you stole it! TNM-CREW |
|
|
166 inlägg om en bilannons. Only in Sweden... ;) Sorry för ett till. |
|
|
HAHAHA....Detta e ju helt sjukt ju. Och Sven B. Vad ska man säga om dig. Bitter gammal gnet som önskade att han hade mer koll än vad han har kanske. Patetisk. Klart att man kan värdera försäljningspriset efter vad man får i inbyte!!! Dom byter in den för 85 oavsett vad jag köper för bil! Ny som begangnad oavsett pris. Dom kan KÖPA in den för dom pengarna om så skulle vara fallet! Jag särar alltid på priset på min bil in och den jag ska köpa. Då gör man oftast bättre affärer. Så självklart vill jag ha mer vid en privatförsäljning än det pris jag fått av firman! Men priset av firman är för lågt för att jag ska ta det. Plus att jag betalat skatten på 3000:- denna månad och lagt ut ytligare 6500:- på den denna månad! I service och reparationer. Men den blir nog kvar i min ägo. Har insett att det är svårt och hitta en goare och bättre bil än en SEN E39. Får se om den säljs senare i vår eller sommar. Och tråden om min gamla 750 är ganska stor skillnad. Den handlade ju om en importerad 750 från 95 som var omlackad pga skadegörelse. Den var inte lätt och sälja för att folk är så rädda för omlackade bilar. Vilket jag absolut inte kan förstå. Är ju bara en fördel om bilen är omlackad om den är lite äldre. Om det är bra gjort och går att kolla upp varför och vilka som gjort det. Vilket gick i mitt fall. Det hade jag väldigt svårt och förstå. Men kan förstå att det e trögt o sälja en bil som drar 1,5 liter milen. ;) |
|
| Vi får se vem som skrattar sist, jag sätter mina pengar på att du får max 90'! | |
|
Hmmm....en seriös bilfirma som KÖPER den för 85000??? Det låter lite för bra för att vara sant i mina öron tyvärr...man kan ju undra vad dom tror att dom skulle kunna plocka ut för den isåfall.... Frasse |
|
|
Som jag sagt långt tidigare, för bilen får du inte mer än 75-80.000:-, sen att du värderar den högre pga affektiva värdet är en annan femma, dock är marknadsvärdet och affektiva värdet två helt olika saker. Och sen får du ta hänsyn att det är en bil,visserligen en bmw, men dock är det inte Gustav Vasas skep(regalskeppet) som kan ha affektivt värde historiskt, samt är det inte bumblebee från transformers heller, alla här säger till dig ...Varför din telefon inte ringer på tre veckor... och du vill helt enkelt inte inse fakta, marknads priset är vad folk vill bet, varken mer eller mindre. Önskar dig iallafall lycka till med försäljningen. |
|
|
Finns knappt en enda firma som begär under 100 för en likvärdig bil. Så dom tror att man får 100 utan problem fivk jag som svar av dom. |
|
|
75-80...HAHAHA. Blir nog bra. Ring mig när du ska sälja bil. För då köper jag direkt med såna prisuppfattningar! Vad får du för din 530 då? 35-40 kanske... |
|
|
Jag trorr inte jag skulle få mer än mellan 40-45, inte mer... men det är inget som jag inte är införståd med. Men jag kan säga till dig när det är dags om du nu är intresserad? |
|
Sven B |
andreas svara på frågan vad du tror TS bil är värd, du har jämnt massa åsikter varför så tyst här? Om man inte påstår att detta är ett personligt påhopp så... "Bitter gammal gnet som önskade att han hade mer koll än vad han har kanske. Patetisk." Craile Jag tror du kommer få 85 i bästa fall, vad gav du för den? som jag förstår har du nyss köpt den och ska sälja. Frusen vv frossa? Något är väldigt skumt med din bil, helt klart. Den kanske har frusit ... Men fatta pojk att slutpriset kommer ligga på 95 hos aukt BMW åf. Du begärde 119 och nu 109 och fattar ingenting???? Kävlingepågen ? Ethel Helt rätt ringer ingen seriös på 3 veckor är den iskall. |
|
Man får ju 60000 för en sketen VW Golf i halvdassigt skick. 75-80 för en fin (om Crailles bil är fin har jag ingen aning om) E39 är ju då ett skämt. Fina E39or växer inte på träd. Mao får man betala för ett fint ex. Är det någon förresten som har reflekterat över vad det är för bil man får egentligen? Finns ju drösvis med skitbilar (relativt sett) som kostar MER än en E39a. Varför klagar ingen på det? |
|
|
93500:- är min gissning, om TS vågar gå ut med pris efter fsg. Större chans att få ut mer i slutet på Mars. /C |
|
| Köpare av E39 verkar inte heller växa på träd, tror det är betydligt fler köpare av en Golf. Det är balansen av köpare/säljare som sätter priset. | |
| Absolut. Åtminstone inte köpare av E39 som har krav. Men det betyder ju (liksom alla köp "utanför marknaden") att när säljare av fin E39 möter kräsen E39 köpare SKA den kosta mer än "marknadspriset". | |
|
Lite märkligt resonemang emellanåt men en sak reflekterade jag över: De som själv rattar en e39:a vill gärna värdera lite högre än de som inte har. Själv har jag haft e39:a, tycker de är fina bilar men kommer nog aldrig köpa en igen eftersom jag tycker de är alldeles för "klumpiga/gamla" på något vis...bara en känsla jag har så inga påhopp tack :)) Frasse |
|
|
Sven B: nånstans runt 95' om man har tålamod och väntar till våren. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.