|
Sida 6 av 21
|
|
|---|---|
|
hehe jo det var d ja tänkte! annars inte lönt o sälja ju |
|
|
Sven B: Med sådana där jämförelser försvinner bara din trovärdighet i värderingsfrågor. Du måste åtminstone försöka vara seriös. ------- //Lövet |
|
Sven B |
Rick Ny modell med alla fördelar och mindre rostbenägenhet känns klart bättre- M-pkt saknas men är inte E61an klart mer intressant ur beg köp synpunkt oavsett? Måste man ha M pkt? Jag personligen tycker komfort pkt är trevligare. |
Sven B |
Andreas jag är seriös är du? Jag väljer seriöst bort M pkt ur en personlig synvinkel=gubbe om jag varit köpare. Sedan vet jag inte hur mkt paketet ger i extra värde 10`? Nyare och snyggare (personlig uppfattning) kaross slår högt tycker jag ;) eller vad tycker du andreas... |
|
Comfort paket är väl det paket som i prinicip är "standard" på BMW. Personligen föredrar jag M-pkt med allt vad det innebär (chassie, stolar, spoiler, kjolar, fälgar etc). Tycker inte E60/E61 är snygg utan M-pkt! Nu kör jag iofs en 525iM Touring -03 men skillnaden melan E60/E61 och E39 tycker inte jag är så stor och då väljer jag E39. Däremot är skillnaden stor mellan E60/E61 och F11. Tillbaka till Crailes bil så tycker jag nog att förväntningarna på 95 - 100 000 i slutpris är högst rimligt. /Rickard |
|
|
Sven: Bilen du länkar till är grön och har i stort sett 0 utrustning* utöver standard. Naturligtvis blir den billigare. Att jämföra med det billigaste du hittar på Blocket är inte ett bra sätt att värdera bilar på. Att du personligen tycker M-paket är mindre värt än komfortpaket är ganska ointressant när resten av bilmarknaden klart tycker annorlunda. Sedan vet jag inte riktigt vilket komfortpaket du syftar på, E61an har ju exempelvis inte det som tillhör E6X. *Utrustning på E61an ABS = standard, Acc/klima = standard Airbag förare & pasargerare = standard Antisladd system = standard Antispinn system = standard Navi = extrautr Cd stereo = standard Elhiss fram o bak = standard Elspeglar m värme = standard Farthållare = standard(?) Fjärrstyrt c-lås = standard larm = extra 18 tum alu sommar däck = ej original V-däck på alu = extra Multifunktions ratt = standard(?) Rails = standard Regnsensor = standard(?) Servo = kom igen nu liksom! Sidoairbag = standard Stolsvärme fram = standard ------- //Lövet |
|
| Jämföra med billigase E61 på blocket utan M-Sport..... Ja du den va fin. hehe | |
Sven B |
andreas Det är ganska ointressant vad du tycker eftersom det alltid finns andra som tycker annorlunda. Om M pkt med det priset skulle sälja sig själv borde den då inte vara lättsåld? Njae Det intressanta är vad som säljer bra och till vilket pris. Det är som med kvinnor vissa är snygga andra inte och det är upp till betraktaren *L* För mig är en E61 mycket modernare och fräschare utan smink;) medan andra tycker tvärtom.. Men vi får hoppas att Craile bilen hittar en partner :) Jag tror med lite lägre utgångspris och bättre bilder så kommer han få 90` |
|
Kul och intressant att följa detta! |
|
|
På grund av att denna finns på Blocket är det omöjligt att sälja din X3 för mer än 115k Sven. Länk Samma logik, bara lite förstärkt. ------- //Lövet |
|
|
SvenB att M-paket och övrig utrustning drar upp priset är inget tyckande, det är faktum. Att du inte personligen inte uppskattar ett M-paket är helt irrelevant för värderingen. (Men det är ju bra för dig som kan hitta billigare bilar) Ska du jämföra Crailes bil med en e61 länkar Rick till en mer relevant vagn. Tror inte Crailes bil är speciellt svårsåld bara priset anpassas något. Har man inte bråttom är det inte fel att börja lite högre och sedan sänka efterhand. |
|
|
Craile, ska du sälja bilen smidig och ganska snabbt så får du nog gå ner till 75-80.000:- sådana fantasipriser på 115.000:- är orealistiskt. E39:an storhetstid är över,alltså prismässigt... matematiken är busenkel, utbud och efterfrågan...och vad gäller E39 så kan man inte precis se ngn brist där, snarare tvärtom, och efterfrågan..... jaaa det kan du säker lista ut själv. Så RÄTT pris så e den såld på en/två dagar.... max. Lycka till iallfall med försäljningen |
|
|
Jag har nästan en identiskt E39 som tråden handlar om, strax före jul fick jag inbytes pris på 100k för den, man kanske skulle ha slagit till?! Alpina B8 Länk |
|
|
Jag har 80-85 i inbytespris på den. Så lägg ner snacket ni som tror på slutpris på 70-85 tusen! Och ska det vara värt och sälja själv så vill jag ha 95-105 för den! |
|
|
Och säljer inte för den delen för mindre! För då behåller jag den istället! |
|
|
Det tror jag du gör bäst i, speciellt om du vet att den är bra. Och E39 som bil, är kanon, och mycket komfortabel, mer bil för sådana (75-80.000) pengar är inte lätt att hitta. ps: klart att inbytes priset är annat än kontant! och då kan du kanske få 100.000:- men då ska du köpa en bil oxå för ca: 200.000:- |
|
Sven B |
andreas Jag förstår att du gärna vill ha rätt men din sanning är inte alltid rätt för andra, sorry... BjörnB Självklart kan jag se att M pkt ger lite extra värde men jag säger också att en nyare modell utan M pkt slår högre i mina ögon men inte i allas. Det är väl inte så konstigt att alla som kör BMW inte vill ha M pkt? Återigen ser jag att Craile verkar insett att priset 109 är något för högt och hoppas han får den såld:) Dessutom tror jag han kommer satsa på en Dieselsexa i E60/61 karossen?!?! För det TS ville veta verkar han fått svar på. Lycka till.. |
|
Craile: Sänk priset till där smärtgränsen går för dig och prova o se om du får ngn respons. Om inte, ta bort annonsen o vänta in våren. (Synd att du har en kombi o inte en sedan då jag hade nog kunnat tänka köpa din bil) :) BMW M-POWER |
|
|
Håller faktiskt med Svenne B. i frågan e39 M-paket och e61 utan M-paket. Jag skulle välja den nyare, om priset är likvärdigt, trots att e39 är en av mina absoluta favorit BMW bilar. Håller kvar vid värderingen mellan 90'-100' för crailes bil, //Marin |
|
|
Priset är ju inte likvärdigt, inte ens nära. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.