AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
45.444

Dåligt intresse av min bil 525iAT M-sport -04 E39.

Sida 5 av 21
Tror inte att just E39 är så vanligt att importera som beg längre, men en Eurokurs på Länk borde kunna sätta lite fart generellt på importen av begbilar igen...

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

simon_en: tycker nog importen har ökat lite igen, en hel del trådar med frågor som rör detta. När det gäller E39 så tror jag fräscha sådana många gånger är dyrare i Tyskland än i Sverige. Var dock ett tag sedan jag kollade...

___
//Ulf
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja när jag kollade för ett tag sedan så låg E39 högre där nere.
Den har högt värde i Tyskland. Mycket omtyckt modell.
Och det kan jag förstå.
Sven B
Hur mycket fick man ge för en E39 och <10000mil för 3 år sen, strax under 200?.

jag tittade på en mörkgrå 525iT Msport 03 med 7500mil och steptronic i juni 2007 som det begärdes 177kkr för hos handlare. Den såldes på ett par dagar.
Sven B
Ok det låter helt rimligt att den tappar 50% på 4 år.

Sven B
Låter mer och mer som Craile övervärderar sin bil..
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Svenne B
Låt grabben vara, det är hans bil och upp till honom att bestämma vilket pris han vill sälja sin bil för.
Bilpriser.se ger ibland en överraskande bra prisbild för marknaden.

Mvh
Marin
Cr
1.095
Craile
Bilen är inte ute på annons för att jag vill bli av med den!
Jag säljer den ju bara om jag får hyfsat betalt för deen så jag kan finansiera nästa köp på ett bra sätt.
Annars så behåller jag pärlan.
Sven B
Ville bara hitta en rimlig förklaring till varför den inte blir såld. Sa samma sak till min dotter som skulle sälja bil och inte kunde fatta att den tappat...

Självklart önskar jag lycka till Craile och hans bilaffärer och att han blir nöjd !

Kan förstå att man blir förb... av alla skambud.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ang pris på E39 så sålde jag min i maj 08 för strax under 140K

Länk

Lite kul då en del värderade den helt uppåt väggarna och på stod att den skulle gå för runt 100 redan då :-)

Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
För att ge ett ytterligare prisexempel så gav vi 75 000:- för våran 525 Touring 02 Stockholm Open Edition för ganska exakt två år sedan.
Den hade då rullat 13 000 mil, självklart med komplett servicebok. Den hade LITE rost på bagagelucka samt kiskarven på huven och en dörr. Gav 6000:- för att åtgärda detta så man kan säga att vi gav 81 000:- för en felfri bil.

Med detta i åtanke så känns 109 000:- för trådskaparens bil väl magstarkt trots att den har M-paket som vår saknar.
US
547
US
850 iA -92
E61 på firma men utan M-paket med 10-11.000 mil kostar oprutat 159.000:-Man bör väl kunna pruta bort lite på dessa? Finns även en privat med 9.000 mil för 159.000:-.
Om detta betyder att TS bil är för dyr beror på vad man söker, personligen hade jag valt E39. De flesta väljer nog E61 med argumentet "nyare och modernare bil".
Har du inte bråttom att sälja så är det ju bara att vänta, rätt som det är dyker det upp någon som vill ha just det du säljer.
Hur som helst så hamnar du ju alltid i samma situation förr eller senare, sälja nu och billigare, eller avvakta och hoppas?
Lycka till!
US
547
US
850 iA -92
Får man fråga när du köpte den och vad du gav för den?
citat "Bilen är inte ute på annons för att jag vill bli av med den!"

I och för sig har jag länge trott att det var just det som var tanken när man lägger ut en annons. Men hur som helst - var glad då att ingen har nappat. Fine!
Cr
1.095
Craile
Jag menar att jag inte är i behov att bli av med den.
Jag säljer den gärna men skänker inte bort den.
Slutpris mellan 95-105 är det jag vill ha. Annars behåller jag den.
Är en så pass bra bil så jag vill inte sälja den till vilket pris som helst för att bli av med den!!! Plus att jag ska finansiera nästa så vill jag ha ut hyfsat för den annars är det inte värt o byta.
Var det svårt att fatta Fredriks eller???
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Har du stor skuld kvar på bilen?
Sven B
Steget till en E61 525 för 128 känns alldeles för kort från 109.
Länk med prutmån.

Tror att nya F10/F11 trycker ner priserna på tidigare generationerna ganska mycket.

Cr
1.095
Craile
Nä har ingen direkt stor skuld på den. 60 tror jag det återstår.
Vill ju ha loss kontanter till nya köpet annars så känns det inte direkt värt och sälja bilen.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Sven B: Nu gämför du väl inte en likvärdig bil!
Skall du jämföra Crailes bil så är väl detta E61 exemplar mer likt Länk
Detta är den billigaste 525i E61 med M-pkt just nu och då skiljer det 50 000 kr i oprutat pris.

/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.