|
Sida 20 av 21
|
|
|---|---|
|
Men då var den väl för högt pris satt ? Eller hur var det nu ;) |
|
|
stooges: Det går att diskutera, kanske något. Hur som helst så är en välskött E39 med 12 års rostskyddsgaranti lite av den ideala E39an. Jag tycker Craile gör rätt, han verkar ha tänkt om. |
|
| Det är ju ingen idé att börja med prisdumpning på en bil som man inte har nåt emot att behålla. Får man inte det man vill så kan man lika gärna åka i bilen ett tag till. | |
| Ja det kanske han gör=) | |
|
Efter att ha följt den här tråden sen start är man nu bra sugen på att åka hem till trådskaparen och titta på hans bil för att se vad det är för nåt. :) Lite för långt bort för mig bara. |
|
|
marin849: Vad det är för något? Borde väl inte skilja sig så mycket från din? ;-) Ni ser ut att ha E39 525i Touring M-pkt -04 båda två? Fast jag vet inte hur långt era bilar gått i jämförelse. Vad skulle du sätta för pris på din vid en eventuell försäljning? |
|
|
Jag förstår inte riktigt vad det är som så många tycker är konstigt? Det är en 04a och med 12 års rostskyddsgaranti, sista året E39 tillverkades? Självklart ska en E39 04a ha ett påslag jämfört med tex en 03a med 6 års rostskyddsgaranti, frågan är dock med hur mycket? |
|
|
Min är tillverkad november 2003 och uttagen i december 2003!!! Skit va... Som tur är finns än så länge ingen rost, har haft isär alla dörrar och kollat i samband med omtätning av alla dörrlister (de lossnar efter ett tag och bilen kan då ta in vatten = blöta golv = inget kul om inte ägaren uppmärksammar detta). Jo, det finns rost i nederkant av den delbara bakluckan, alltså den svarta ramen där vatten ALLTID samlas vid minsta regn, inte på lacken på baklucka om man säger utan ramen som bakrutan är limmad på. Ska åtgärdas. Den har precis rullat 10000 mil och han få nytt motorstyrdon + 6 st tändspolar (Bosch, inte Bremi-skit) 50 mil innan maskinskadeförsäkringen gick ut haha :) Har även bytt svängjul (i onödan), koppling (i onödan), växellåds-och avgasupphängning (i onödan), servopump (i onödan egentligen, men den nya är lite tystare), och ska boka tid för främre vibrationsdämparbyte (i onödan??) och motorkuddar (i onödan?!). Har också bytt växellåds- och diffolja (i onödan). Utöver vanlig service och bromsar så klart. Ska göra en ombalansering av alla sommardäck på en Hunter 9000 (i onödan?) och en fyrhjulskontroll/inställning (i onödan?) innan sommardäcken åker på nu. Bilen "är ju tajt och fin!" som BMW-mekanikern uttryckte sig vid provkörningen. Har upptäckt att det kan vara grym skillnad på olika bilar fast det är samma modell! En del kan kännas äckliga i koppling, broms, växellåda och allmänt otrevliga, medan en del luktar och känns som nya att köra (min). Jag är kanske lite tvärtom, jag ser till det mekaniska före det estetiska, även om jag håller efter så klart så att det inte blir en skabbhög/rosthög så putsar och polerar jag inte lacken varje söndag. Alla smålackskador/stenskott osv som inte innebär fara för rost åtgärdar jag inte direkt utan tar sånt en gång per år före den årliga putsarhelgen då även lacken får sig en släng av omvårdnad utöver vanlig tvätt. |
|
| Tycker ju egentligen att tråden börjar bli lite för lång, men nu lusläste jag igenom hela marin849´s inlägg och det verkar vara en efterhållen bil. Som den scoop-gam jag är trodde jag det skulle komma en prislapp i slutet? :) | |
| Pris ja, jag skulle vilja ha 100 om den vore till salu men den enda bil jag skulle vilja ha istället är en F10 528i M-sport touring, men jag kom upp i 686000 när jag konfigurerade en sån, så det är bara att glömma. | |
|
Nä förresten, jag vill ha 112'. Kollade min lilla Excelfil som visar hur svindyrt det är att äga en bil när man räknar in allt. :) Så den går väl inte att sälja även om jag skulle vilja, kanske låter bekant... |
|
|
Ja 586´ emellan är ju en slant. Men om 3,5 år är det bara 293´i mellanskillnad. F11 blir det om det är touring. Jag lär väl upp i 310-320´nånting samma år ;) |
|
|
Ah, F11. Sen tror jag inte att man betalar 686. För en F11 med den konfiguratinen skulle jag kunna tänka mig att köra E39an utför ett stup. Tyvärr tror jag det blir svårt att hitta en 528 F11 M-sport beg med en del utrustning på eftersom många av de roliga tillbehören som ger lyxkänsla inte ingår i paket och de flesta är som jag, köper inte en ny bil privat för 600'. Och de som finns är väl 530d automat i så fall. |
|
| Länk | |
|
Sorry..... Länk |
|
| Länk | |
| ser fina ut båda två! men ingen av dom har 12års rostskyddsgaranti eller? | |
|
Stanic: den blåa ska vara uttagen i april 2004 så den bör har 12 år. ___ //Ulf |
|
| ja jag såg det nu när ja kolla upp bilen! | |
| den andra är ju nära "I trafik första gången i Sverige: 2003-12-29" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.