AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
45.448

Dåligt intresse av min bil 525iAT M-sport -04 E39.

Sida 12 av 21
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Rostskyddsgarantin är definitivt inte värdelös. Min erfarenhet är att så länge garantin gäller får man mycket bra hjälp. Jag hade påbörjan till falsrost på en dörr, hade nog rostat igenom efter ett par är. Fick ny dörr direkt. Bilen var även tvättad när jag fick tillbaka den.
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
La ut min 525ia M-sport touring på blocket, ett dygn senare var den såld, men den var i mint condition och hade gått 11000 mil. Naturligtvis påkostad massor under åren... Upplevde inte att det var några problem att få över 110000:- för den.
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Måste för övrigt hålla med marin849 angående rostskyddsgarantin, Helt perfekt.
US
547
US
850 iA -92
Att du haft bilen relativt kort tid kan nog påverka intresset.
Av egen erfarenhet frågar många just detta när jag sålt mina bilar.
I mitt fall har det varit nya bra tillfällen som gjort att jag bytt.

Det kan väl kanske finnas en misstanke om att allt inte är ok om man säljer bilen tidigt.

Din bil har två firmor efter varandra som tidigare ägare. Förr dolde man den sista privata ägaren på detta sätt. Allt för att kunna justera mätarställningar.
Jag säger INTE att din bil är skruvad bara anledningar om varför spekulanter kan tänkas dra öronen åt sig.
US
547
US
850 iA -92
glömde

Idag är det ganska enkelt att hitta fler ägare genom tex transporstyrelsen.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min bil har 8! ägare, varav 5st bilfirmor. Hedin bil har ägt bilen hela 3ggr!!
Trots det stora ägarantalet, är det inget skumt elöler fel på min kärra.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
@marin: Det kanske inte är något fel på den men nog kan det påverka begpriset! Jag väljer gärna en bil med färre ägare.
Man ska väl inte hänga upp sig på ägarantalet, man får ju titta på hur många verkliga brukare en bil har istället.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja ägarantalet säger inte allt om en bil.
Min har haft en brukare innan mig. Byttes in på BMW Group Göteborg och dom säljer inte äldre bilar än ca 2 år begagnat så dom har sålt den vidare direkt till en mindre handlare i Göteborg där jag sedan köpte bilen.
Så på pappret står det 4 ägare.

Hade det vart nåt skumt med bilen vilket det inte är så hade jag ju gått ner i pris för att bli av med den.
Vilket jag inte gör då bilen är felfri och i kanon skick (enligt mig).
Så då behåller jag den hellre än säljer den om jag inte får vad jag vill ha för den.
Blir nog ett nytt försök till våren kanske.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Våren är ju här nu.....1. mars idag ;-)
Kapten Klänning
Stiger bilarna i värde till våren?
Trodde mest cab å sportbilar vart mer intressanta då.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Visst, verkliga ägare spelar roll. Men samtidigt har man inte tid, som köpare, att kolla alla ägare på alla potentiella köpobjekt. Man kollar transportstyrelsen. Står där 11 ägare på en 5 år gammal bil, så är det säkert minst 5 riktiga ägare = för ofta för mig.

Jag vill tro att ju färre ägare, dess längre har varje ägare haft bilen, dess mer har bilen blivit bra skött. Detta stämmer i majoriteten av fallen.
Cr
1.095
Craile
Håller med dig qsacage. Står 4 ägare på min på transportstyrelsen.

Nä bilen stiger inte i värde till våren. Men det är nog betydligt lättare och sälja då.
Dom flesta gör ju sina bilaffärer på våren/sommaren.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tänker ni så vid valet av flickvän också?! ;-)
Hur många pojkvänner och KK hon haft före dig?! *haha*
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
hahaha.
Förhoppningsvis är bildetektiverna inte lika hårda med antalet "brukare" när det gäller flickvännerna. :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det man inte vet, mår man inte dåligt av. :-)
Om alla var lika engagerad i att kolla upp historiken på sina fruar som sina bilar, skulle vi inte ha 50% skillsmässor.

Skämt å sido....det är ju bara en bil!! Jag har hittills bytt xx bilar och att lägga mycket värde i hur många ägare en bil har haft, är inte ett dugg intressant för mig. Jag hade ändå inte tänkt ha den resten av livet. Bara bilen är schyst i övrigt.
Cr
1.095
Craile
Ja historiken på tjejer är ju lite svårt att kolla upp...hehe
Men det e sant. Där gör man inte direkt någon större undersökning.

Klart att antalet ägare inte har större betydelse.
Men kollar man en bil på transportstyrelsen och ser 15 ägare på 7 år tex så skiter man i och ringa på den bilen. Iaf gör jag så.

Därför jag fastnade för min direkt var ju att det bara var en brukare före.
Står valet mellan 2 likvärdiga objekt så väljer jag förr en bil där ägarantalet är ex 4 istället för 10 !!

Enkelt förklarat så är det mer kärlek till bilen vid färre ägare/brukare.

Likaså om ett fordon haft ex 10 ägare på 7år ( 6 brukare ) och bilen rullat ex 15000mil så har något varit fel eftersom så många bytt in fordonet igen?

Behöver inte vara som jag beskriver det här ovan,men om valet finns så gör jag som en del påtalat,dvs väljer ett lägre ägar/brukar antal = bättre historik.
Men när det gäller damer så kan faktiskt en med många brukare ha fördelar. Mer körglädje och startar alltid i alla situationer. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.