AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
45.436

Dåligt intresse av min bil 525iAT M-sport -04 E39.

Sida 11 av 21
Jag förstår inte resonemanget att "får jag inte 95 så behåller jag den". Är det inte bättre sälja iväg den och få 80-85. Den lär inte öka i värde(iaf inte den närmsta tiden) plus att det finns alltid risk att man åker på kostsamma reparationer.
fredde 7
kapten aero: Tycker ditt resonemang är konstigare.
Bilen han villl byta till sjunker snabbare i värde samt att dyra reparationer på e60 är väl heller inte otänkbart..Tycker TS resonerar rimligt i det avseendet.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Är ju nöjd med bilen. Plus att den är i så fint skick.
Måste ju inte sälja och byta bil NU.
Plus att lånet jag har på bilen sjunker för varje månad som går så tycker jag inte det blir sämre läge direkt. Bilen lär ju inte direkt sjunka mycket i värde närmaset 6 månaderna. Men lånet lär sjunka.

Är inte bättre att få iväg den för 80-85. Varför skulle det vara det? Måstre ju inte bli av med den.
Den fungerar ju alldeles utmärkt att ha kvar och åka i! (Nästan bättre än E61)
Blir ju för lite för att kunna finansiera den nya bilen tycker jag.

Terry N
Vill först säga att du har en fin och attraktiv bil, men den är nu trots allt 2 generationer bort. Tror tyvärr, och har inga jättebelägg för det - men f10/11 försäljningen kommer att öka än mer under våren och i takt med det kommer det komma in en hel del E61 i inbyte, (här på jobbet är det 4 st som ska göra det bytet i april) historiskt sett har det gjort att tidigare modeller rullas ett varv till i begagnatsvängen, (större utbud - lägre priser tyvärr). Får du ett bud på 90' skulle jag ta det rakt av. Vet att du har nyservat som du skriver, men den saknar tex krok som många vill ha på denna modell.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Det där med nyservad är ju bara blaj. En bil bör vara servad och väntar man i 4månader är det inte så nyservat längre. Ungefär som att skriva nya bromsbelägg. Man kan väl knappast köra utan ?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Det där med nyservad är ju bara blaj."

För mig som köpare tycker jag det är ganska intressant att veta om bilen precis varit inne på tex inspektion II eller om det är dags att göra den i närtid.
(Sen kan jag hålla med dig om att för 4månader sedan inte riktigt kan ses som nyservad då du i praktiken nästan är halvägs till nästa service)

Samma sak med skatten, klart man förväntar sig att en bil är skattad men det är klart betydelse fullt om skatten är betald förra månaden eller ska betalas under nästa.

Skrev själv i min senaste annons att bilen var nyservad och hade nya bromsar runt om (skivor och belägg).
Det handlar ändå om en kostnad på 4000-5000 som kommer nya ägaren tillgodo.

Skulle absolut lyfta fram liknande poster i den storleksordningen när det handlar om en bil för runt 100'.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Missförstå mig rätt Björn.
Klart det har betydelse om bilen är servad skattad mm.
Tycker bara att en fin och välvårdad vagn för 95.- ska vara just välservad.

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Varför är det "blaj"? Det är väl trevligt för köpare att slippa initiala kostnader. Rent psykologiskt vill köpare inte förvärva en bil för att genast lägga pengar på den.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Jag hade TS bil i tankarna, den verkar fin,välskött ett toppex helt enkelt men om den annonseras ut i maj igen så är den väl inte nyservad,nytestad, nyskattad mm? Sen är det ju helt klart ett + om en köpare inte behöver lägga ut pengar första veckan på sin nya bil.

Terry N
Läser ni Crailes text att han servat bilen precis för 6500 kr , (då är det minst 1 år till det är dags nästa gång, beroende på hur mkt man kör självfallet) det tycker inte jag är blaj. Mkt relevant när bilen ligger runt 100', tycker jag.
Cr
1.095
Craile
stooges du är välkommen med 95 lappar. ;). hehe

Jo det är ju en del som är lagt ut på den denna månad (Februari)
Och när jag kollar på bil så har det betydelse om bilen är servad , skattad eller gjort några reparationer nyligen.
Det betyder ju att jag som köpare inte behöver göra det i första taget.
Ta upp tråden när nästan försäljningsförsök påbörjas.

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Varför det simon_en. Craile har ett visst underhållningsvärde=)
BMW64, håller med!!! Den får gärna fortsätta ända tills dess för min del, tänkte att intresset hos trådskaparen borde minska när han bestämt sig för att avsluta sitt försäljningsförsök för denna gången.

M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
craile:

Vad gjordes på den senaste servicen?Insp 2?
Cr
1.095
Craile
Insp 2.
Olja , filter , Micro filter , Luftfilter och Bromsvätska. Och så byttes ventilkåpspackningen.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Sven B

Läs igen.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Klart det vore bättre ekonomiskt att behålla bilen, men säljaren verkar vilja bli av med den. Det är nästan aldrig man får vad man vill ha för sina bilar, kändes surt de första gångerna man sålde, men va fan är ju bara svälja egot och acceptera verkligheten ibland. Tänker man på hur mkt man lagt ut blir man bara ledsen. Att den är servad är klart ett plus, men samma där man får aldrig igen pengar man lägger på sina bilar.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Craile: Det är inte så att du köpt bilen väldigt billigt (trodde du iallafall) och nu försöker bli av med den för bästa möjliga pris för att minimera förlusten?
Jag får lite såna vibbar tyvärr....men det behöver inte vara så :)

Frasse
Cr
1.095
Craile
Jag vill inte bli av med den som kaptenaero skriver och jag försöker inte heller bli av med den frassemannen. Vad menar du med minimera förlusten?
Köpte jag den billigt så borde jag ju inte göra någon förlust med andra ord... Sen är ju inte förlusten så viktig utan mellanskillnad till den nya bilen man ska inhandla.
Jag satte ut den på annons för att se om jag kunde få vad jag ville och kanske byta upp mig till en E61 diesel.
Många andra annonserar ju ut sina för 100 och lite över.
Men var ju trögt som sagt.

Nu behåller jag den istället. Kanske gör ett nytt försök till vår/sommar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.