|
Sida 1 av 21
|
|
|---|---|
|
Försöker att starta en tråd igen då. Den gamla togs bort av någon anledning... Fattar inget!!!??? Annons: Länk Har inte vart nån intresserad. Vad kan detta komma sig? Dåliga tider att sälja bil kanske? Några tips och idéer? | |
|
För det första är ju sökande efter touring modell lite mer begränsad. Om man letar lite så kan man ju faktiskt få en 530 för samma pengar. Kanske en bild med sommarfälgarna på? Får man en annan bild av bilen. Sen vet jag inte riktigt hur stort behov du har att sälja? men jag tycker personligen 109tkr är ett rätt knepigt pris på något sätt. Jag skulle sätta typ 99 eller 99.900:- för att det ser psykologiskt billigare ut vid första ögonkastet, och att du får med några sökande till som kanske bara söker bilar till max 100tkr. Är bara några personliga tankar. |
|
| Annonstid, en dryg vecka. Mao är din bil, måhända fin, men ingen bil med stor efterfrågan. Priset har det redan anmärkts på, men fotot kan också göras bättre. | |
|
Gissar att din förra tråd blev borttagen för att det ansågs att du gjorde reklanm för din bil. Finns väl någon sådan regel... Som jag skrev i den andra tråden så bra bilder där bilen har sommarhjulen på säkert hjälpa. Även om de som tittar på annonsen vet att det finns 17" M-sportfälgar så skapar de ganska trista vinterfälgarna inte samma "vill ha" känsla. Sen förstår jag inte kommentarerna att Touring och automat skulle vara nackdelar? De senaste åren har det ju varit åtskilliga trådar där personer letar efter E39 Touring M-sport men att utbudet är så dåligt. Jag har själv också de senaste åren fått åtskilliga PM här på Autopower där folk frågar om jag kan tänka mig att sälja min 530. Visst är det andra tider nu när E61 börjar komma ner i pris och E39 av många upplevs som en gammal bil. De kanske är så att de som gillar kombi med automat titatr på nyare bilar och de som nu lockas av E39 hellre väljer sedan + manuell? Svårt att säga om priset är tokhögt eller om det bara är lite tålamod + bättre bilder som krävs. Vill du sälja snabbt är det kanske 99' i annonsen som gäller. ___ //Ulf |
|
|
Tack för inputten. Ja bild med sommarfälgar skulle helt klart lyfta annonsen. Men lite bökigt och byta för att fotta, Men kanske man ändå skulle göra. Som sagt Touring och Automat ser ju jag som en klar fördel och inte nackdel. Priset det klart är väl inte jätte lågt. Men jag satte det med lite prutmån. Med ett slutpris runt 100 någonstans. Vill ju inte skänka bort den heller. Då behåller jag den hellre. E39 är ju en underbar bil som jag tycker känns väldigt modern. Men Diesel som hägrar och då blir det en E60/E61 då E39 inte är så kul i Diesel. |
|
|
Craile: Tycker oxå du ligger lite för högt i pris. Hade förstått dig om din bil hade gått 10 000 mil men du bör nog ligga under 99 000:- om det ska hända ngt skulle jag tippa. Som ngn här på forumet brukar skriva, det skall krävas mkt för att ge över 100 000:- för en E39 och jag håller med den individen :) Lycka till med försäljningen. BMW M-POWER |
|
|
Januari & februari är inte det mest säljande månaderna. Jag har själv 3st! bilar på annons och normalt sett skall man ha 10-20 kontakter/bil forsta veckan, annars är nått fel. Ja kan inte skryta med att det det har gått bra. Ta bort annonsen om 1v, och sätt ut den igen i mars. I övrigt tycker jag att det är en riktigt fin modell/kombo du har till salu. Mvh Marin |
|
Terry N |
Håller med föregående, jan-feb halva mars, rätt svårt att sälja bil, om man inte ligger mkt bra i pris + mkt eftertraktad modell. Tycker att det märks år efter år mer och mer, folk brassar på med så mkt julklappar och thailandsresor till jul och nyår att det måste ta det lugnt med stora inköp ett par månader, VET att tex elektronikbranschen har det kämpigt just nu, därav alla o% ränta kampanjer osv, LÄS: Bilköp hamnar ganska långt ner på inköpsstegen just nu. Vintern är också en anledning, det är roligare, smidigare, bättre att testa och köpa bil när det är lite varmare - personlig åsikt. |
|
Terry N: Rätt bil till rätt pris har alltid köpare oavsett årstid, kolla på blocket bara. Vissa bilar hinner inte ens vara uppe 2 dagar innan dem försvinner och det är bilar i 200 000:- - 300 000:- klassen..... BMW M-POWER |
|
|
Gino: Visst är det så att rätt bil till rätt pris alltid säljer, men det är ju till stor del personer som ska sälja dem vidare och tjäna pengar som köper dessa bilar. För att trådskaparens bil ska bli intressant för dem så får priset sänkas till runt 70 000:- och det tror jag inte är aktuellt. Craile: Som jag skrev i din tidigare tråd så tror jag att avsaknaden av intresse helt enkelt beror på att priset är för högt. Det ska som tidigare påpekats väldigt mycket till för att en E39 ska säljas för över 100 000:-. Behåll den ett tag till är mitt tips! E61 kommer ju rimligtvis sjunka en hel del i pris framöver. Det kommer ju självklart E39 också göra men inte lika mycket i kronor räknat. Om du tvunget vill sälja så tror jag ett slutpris på runt 90 000:- är rimligt om du har lite tålamod och hittar rätt köpare. |
|
|
Den får ligga kvar ett tag till. Händer inget så provar jag nog i slutet på mars eller nåt. Med sommar hjul på och så. Känner själv att jag inte gärna vill sjunka under 95-100. Då känns det lite ovärt på en så fin och bra bil. |
|
|
Daniel N: Det e som du skriver men många objekt har oxå gått till privat personer bla ett par fina 540´n som jag missade bla pga ngn annan hann före och dem låg runt 100 000:- BMW M-POWER |
|
|
Personligen tycker jag att E39,an är en ful kombi bil. E61 fick bmw till en snygg kombi bil. Men smaken är som baken. |
|
|
Ja smaken e ju som baken. Själv tycker jag att E39 är bland den snyggaste kombi bilen på marknaden. Bortsett från nya F11. E61 kan inte jämföra sig utseende messigt med E39. Hade det funnits en diesel som är snål och utan hög skatt i E39 så hade jag mer än gärna köpt en. Men ska man ha en snål diesel som inte har för hög skatt så måste man ju gå upp på nyare modeller som E61... Tycker ändå den ser helt OK ut. Men inte nära lika snygg som E39 det klart. |
|
| Craile, tror du är i minoritet där. E39 är inget vidare utseendemässigt, känns modemässigt mer som tidigt 90-tal. Annars hade bilen varit såld redan (vilket den nu kanske är?) | |
|
Eg. är en E39 med 12 års rostskyddsgaranti ett jävla kap. Problemet är väl att det endast är folk som tidigare ägt en e39 eller känner till e39ans problem som intresserar sig för det. Ser man då i relation till vad andra e39 kostar så drar man inte till sig den stora skarans uppmärksamhet när man ligger lite högre i pris. Jag tror personligen att om du väntar till mars/april så får du mer respons alternativt sänker priset om du vill bli av med den nu. |
|
|
Ja en E39 med 12 års rosskyddsgaranti är ju klockrent. Då det varit en del rostproblem med modellen. Kan inte förstå er som tycker den är ful och omodern. Tycker inte det känns någon direkt skillnad och köra E39 mot E60/E61. E39 känns mycket modern invändigt och i köregenskaperna. Och snygg tycker jag absolut den är. Men blir väl till och vänta fram till våren om det inte blir något intresse. Priset tänker jag inte sänka något nämvärt. Slutpris mellan 95-105 tycker jag är rimligt och normalt. Med tanke på bilen skick och så. |
|
fredde 7 |
Vet inte om den 12 åriga rosskyddsgarantin är så mycket att hurra för. På de äldre bytte de ju delar, även långt efter garantitiden"godwill". Nu lackar de ju bara om.....alltså fördröjer problemen en tid... Tror de flesta köper en fin 530 framför en 525:a, så skilda bilar, men ungefär samma kostnad. |
Sven B |
Rostskyddsgarantin är totalt värdelös. Vet inte om priset på din är rätt men om ingen ringer på den så innebär det i min världs att priset är för högt. Tror du måste räkna med att sänka priset om du inte får bilen såld inom rimlig tid. |
|
Några saker som kan göra att det blir svårt att få ut pengarna du begär: Daskiga bilder med trista vinterdäck. (interiörbilden är dock klockren) Blå färg Lite högt miltal (i förhållande till pris) 525 + automat. Gissar att folk som gillar automat vill ha en 530 eller 540. Känns gammal jämfört med E60/61. Tibro kanske ligger lite off? Detta är som sagt mina gissningar och inget annat. För övrigt är det ju alltid fel tid att sälja en bil enligt värderingtrådar på AP... |
|
Sven B |
Tror väldigt många övervärderar sina bilar för att dom tycker dom är fina, marknaden bjuder inte mer än den är värd. Löjliga argument som att rostskyddsgarantin är något att ha ger mig i varje fall en känsla av att man vill skapa något som inte finns. Ger ingen mer än 85 så är den inte värd mer så enkelt är det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.