|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag följer inte alls begpriserna lika mycket som förr i tiden. De som slår mig nu när jag börjar leta efter att ersätta en av mina bilar är att: - Samma bil kan kosta lika mycket eller mer än i krisen - Många bilar verkar finnas till salu länge Kan detta tyda på att prisnivån kan ta ett kliv nedåt inom kort? | |
| Ja, håller helt med. Inget har hänt med bilpriserna, generellt sett kostar alla bilar ungefär som 2009. Undantaget de allra nyaste modellerna. | |
|
Har också märkt detta faktum, dock är ju Nov-Feb generellt ganska sega månader i begagnatmarknaden, en seg vinter som denna gör inte folk sugna på att åka och köpa bil. Jag hade ute en annons i Nov/Dec på en riktigt fin Pega 207 -08 med endast 2000mil. Ganska seg respons men tre stycken ville köpa den. När affären skulle göras upp ringde samtliga och avböjde eftersom Kund Bore satte samtlig infrastruktur ur spel. Detta var vid tre olika tillfällen! Under krisen var utbudet av begagnat enormt och kunderna få. Sedan dess har ju Sverige tömts på nyare begagnat via export under 2009/2010 så frågan är hur balansen tillgång/efterfrågan är i dagsläget |
|
|
Kristoffer_L, om månaderna Nov-Feb är sega borde det rimligen återspegla sig i priserna också väl....? Gällande vädret så köper jag gärna skoteroverall och moonboots bara jag kan göra en bra affär!..:) |
|
| Jag hoppas verkligen priserna dyker för det känns allmänt dyrt att köpa begagnat idag. | |
|
Hoppas priserna håller i sig några veckor till, så jag hinner sälja mina bilar ;-) Jan-Feb är riktigt sega månader, men det bör lätta i mars & april. //Marin |
|
|
Simon: Men skulle du köra från Norrköping, Göteborg eller Karlstad till Malmö för att köpa bil? Dessutom en Pega 207. Knappast :-) Förstår vad du menar men jag tror många väntar till våren med att sälja. De som prompt måste sälja får sänka priset rejält, utgångspriser i annonserna är ofta långt ifrån vad den säljs för i slutändan. Vi får helt enkelt vänta och se... |
|
|
Jag skulle köra vill Malmö bara priset/bil var den rätta. Har åkt utomlands och köpt bil innan. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.