AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
406

Hög Volym på Sterion !

J.B
Någon som vet vad som kan ha hänt,, varje gång jag startar bilen och sterion är på så är det väldigt hög volym på ,,sänker jag volymen till mer normal och stänger av bilen , vrider på tändningen så är den åter hög ,, väldigt irriterande ,, tacksam för förslag som kan lösa det !
Har skrivit på steriosida här på forumet också , men inga förslag , tänkte om någon varit med om det , så kan det ju underlätta då man börjar riva ut sterion , misstänker vridpotten för volymen , men förslag kan ju undrlätta det hela

J.B
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Tjenare
Det skulle kunna vara att en minnesledning, eller ett batteri i stereon som inte är inkopplad eller funkar. beror lite på vad det är för stereo. Funkar ungefär som ideal-läge på en TV. Jag tror inte det är potten, om det är en modern spelare.
Mors.

BMW Såklart
J.B
Tack för ett snabt svar ,,såg efter jag skrivit min fundering här att det fans lite ledtrådar på ett annat inlägg , verkar som det är mer vetande här på 5-serie sidan än på sterio sidan, men det är ju bara volymen för mig , inget med faddern, det är ju en BMW Buisnes med kassetspelare , men alla förslag är välkommen , det underlättar ju då man ger sig in och skall försöka fixa det , om det nu går !.

J.B
Du bör ha någon inställning där du kan ställa just volymen som är den volym du får när du aktiverar stereon. Själv har jag en enklare JVC och har minsann inställningar för b la volymläget vid trafikmeddelanden och jag skulle tro att jag har någon sorts inställning för "uppstarten".

Som sagt, leta i manualen!
Ho
39
Hokki
BMW 530xd -14 F11 (2019-)
Jag har samma problem med hög volym. Vid min BMW verkstad frågade jag om detta i samband med att jag frågade pris på radio med CD (det jag mest saknar i min BMW). De sade att det är ett känt fel i radion och att det inte går att göra något åt det. Någon form av minnesfel.

Hokki
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.