|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Kommer med en ny fråga gällande tidig E24. Är det nån här som vet anledningen till den utvändiga oljebehållaren på bakaxelklumpen. Jag har en sån på min 635 -82 men inte på min 633 -77 så jag är lite nyfiken på vad den gör för nytta. Har sökt svar i forumet men inte hittat nåt. Mvh Janne | |
|
På gamla alpina (E12 iaf) sitter det en oljekylare med 2st slangar som förbinder dem. Mvh Jonas B. |
|
|
Det är denna del jag menar. OEM 33111207631 Den sitter även på E12 535I enligt korshänvisning på OEM. Är detta den oljekylare du menar Jonas ? Mvh Janne |
|
|
Tyvär nej. Trodde du menade en riktig oljekylare med slangar till som det oftast sitter ansluten till motorns oljefilter. Har faktiskt aldrig sett det du visar där,men det funkar ju som en oljekyl då det ryms mer olja i växeln med den här behållaren. Alpina E12 har vid höger axel en riktig oljekylare monterad. Mvh Jonas B. |
|
|
Jag ringde till lokala BMW reservdelsbutiken idag för att fråga om denna burk men blev tyvärr inte något klokare av det. Tyckte också att det inte liknade nån kylare så jag förstod att du menade nåt annat Brynet. Kanske helt enkelt bara är nån burk för att öka oljevolymen i bakaxeln. Tack för svaren Brynet. Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.