|
|
|
|---|---|
|
530d -04 är bilen i fråga. Har kvar 7sträck på varvräknaren/tempmätaren efter 1h körning... Och när jag låser upp i menyn så har jag problem att komma över 70grader. Vill ligga på 67 nu när det är -9 ute. Har läst mycket på forumet och många har bytt AGR-termostaten och det har blivit mycket bättre, och det var hyffsat lätt att byta själv. Men har ingen BMW återförsäljare inom en radie på 20mil.. Någon som har en aning om det finns att beställa? Samt en beskrivning vars den sitter så det inte blir fel då man lägger en beställning. Tack! | |
|
Hade samma problem innan jul när det va -20. Kollade med BMW-verkstaden, de sa att det sitter 3 st termostater. Om någon "läcker" orkar bilen inte få upp tempen. Skulle ha 1400,- för bara felsökningen, nej tack sa jag. Åkte hem och snidade till en stänklapp för lastbil och monterade i nedre grilldelen. Funkar för mej. Du skriver: låser upp i menyn... Eeeeh... Var/hur då? //ChH |
|
|
Nej, jag provar hellre att byta AGR termostaten då många på forumet verkar ha detta problem. Och inte bara här, utan söker man i andra forum i andra länder är det samma sak. Många har problem med just AGR -termostaten. Denna meny: Länk OBC menu. Så man får fram en temp mätare digitalt.. |
|
|
Klart du ska byta, det finns många med samma probem... Länk Be någon BMW firma skicka AGR:en och betala via faktura, AGR:en ska kosta drygt 400:- (tar ca 15 min att byta) En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
Jo värt ett försök! Fick iallafall tag i rätt AGR efter andra BMW återförsäljaren jag pratade med. Nu får man hålla tummarna bara att den är den som är trasig och inte något annat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.