|
|
|
|---|---|
|
Hej, precis skaffat en 130i -07 (facelift). Skulle vilja ha lite mer ljud från motor/avgassystem vid belastning, dvs den ska helst vara någorlunda tyst vid tomgång och lugn körning men vråla/tjuta/bröla mer på högvarv. Har sökt på forumet men inte hittat något av intresse, endast 120d som diskuteras med sportavgassystem... På Ebay verkar Eisenmann vara enda alternativet, och då jag inte vill ha 4st utblås bak måste det isåfall bli slutdämparen med 2 rör. Den ligger på mellan EUR 800-900. Ganska mycket pengar för endast slutdämpare tycker jag. Någon som har erfarenhet av denna produkt till 130i? Alternativet jag själv kommer på är såklart svenska Ferrita. Har inte varit i kontakt med dem och på hemsidan står ingen information om system till 130i. Någon som har erfarenheter? Vad har ni isåfall beställt? Slutdämpare eller hela kitet? Vad kostar Ferritasystemen? Tack, ksx | |
| Finns ju en trevlig slutdämpare från BMW Performance till 130i! | |
| Sätt dit BMW Performance Ljuddämparsystem. | |
| Kolla även BMW Performance Intake. De som satt på ett verkar väldigt nöjda. | |
| Vad kostar BMW Performance ljuddämparen? Är det inklusive slutrör? | |
|
Hittade prislistan på BMW:s hemsida. Ljudmässigt då, hur är Performance ljuddämparen? Låter den mycket mer än original? Över hela registret eller bara i toppen? |
|
| Googla lite i ämnet. Det finns flera trådar och även lite ljudklipp på youtube! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.